مصادره اموال لوکزامبورگ ؛ پاسخ ایران به غارت۱.۶ میلیاردی/عاقبت تلخ همراهان آمریکا در مصادره اموال ایران

مصادره اموال لوکزامبورگ ؛ پاسخ ایران به غارت۱.۶ میلیاردی/عاقبت تلخ همراهان آمریکا در مصادره اموال ایران
بازدید 569 زمان 2017/03/08 کد خبر 5083

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، محمدجواد ابطحی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، محمدجواد ابطحی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به موضوعات مطرح شده درباره توقیف ۱.۶ میلیارد دلار از دارایی‌های بانک مرکزی ایران در لوکزامبورگ، گفت: آمریکایی ها به دنبال آن هستند که با مصادره اموال و دارایی های کشورمان در کشورهای مختلف از جمله کانادا و لوکزامبورگ، فشار را بر جمهوری اسلامی تشدید کنند و این رویکرد دولت جدید آمریکا نیز ادامه سیاست های دولت اوباما است.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مصادره اموال و دارایی های کشورمان نقض برجام محسوب می شود، ادامه داد: در شرایط کنونی توقیف اموال ایران در یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا شکل گرفته، از این رو این اتحادیه و شخص فدریکا موگرینی باید نسبت به این اقدام مغایر با قوانین بین المللی پاسخ دهد.

ابطحی تصریح کرد: قطعا از تحرکات اخیر آمریکا علیه جمهوری اسلامی نمی توان به ساده عبور کرد و سیاست جدید آمریکا تکه ای از پازل این کشور علیه ایران است.

وی ادامه داد: آمریکایی ها به دنبال آن هستند که با طرح ادعاهای واهی مانند حمایت از تروریسم و مصادره اموال و دارایی های کشورمان، بهره مندی و استفاده ایران از دارایی های آزاد شده را به کمترین حد ممکن تقلیل دهند.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: برداشت و مصادره اموال و دارایی های کشورمان تنها منحصر به برخی کشورها مانند کانادا و لوکزامبورگ نیست، بلکه این رویکرد بخشی از حلقه ای بوده که بر علیه جمهوری اسلامی شکل گرفته است.

ابطحی ادامه داد: به طور حتم اگر به اقدامات غیرقانونی ایالات متحده پاسخ قاطع و حقوقی و قانونی داده نشود، این رویکرد آمریکا در مصادره اموال کشورمان به یک رویه تبدیل می شود و آن وقت این مسئله بسیار خطرناک خواهد بود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، گفت: با توجه به اینکه آمریکا برای مصادره اموال کشورمان از کشورهای ثالث استفاده میکند، قطعا جمهوری اسلامی نیز باید اقدام متقابل صورت داده و نسبت به مصادره و توقیف آن کشور ثالث اقدام کند. بنابراین اگر مصادره اموال ایران در لوکزامبورگ نهایی شود، ما نیز باید اقدام به برداشت دارایی های این کشور در داخل کنیم.

منابع آگاه گفته‌اند قاضی دادگاه لوکزامبورگ در اقدامی بی سر و صدا، ۱٫۶ میلیارد دلار از دارایی‌های متعلق به بانک مرکزی ایران را توقیف کرده است.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه مصادره اموال لوکزامبورگ ؛ پاسخ ایران به غارت۱.۶ میلیاردی/عاقبت تلخ همراهان آمریکا در مصادره اموال ایران

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات