درآمد ۱۲۰ میلیاردی بازی “کلش‌آو‌کلنز” در ایران/‌تصمیم بر‌ ایجاد محدودیت ‌در مورد این بازی گرفتیم

درآمد ۱۲۰ میلیاردی بازی “کلش‌آو‌کلنز” در ایران/‌تصمیم بر‌ ایجاد محدودیت ‌در مورد این بازی گرفتیم
بازدید 581 زمان 2017/03/10 کد خبر 5119

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، ابوالحسن فیروزآبادی ظهر امروز در مراسم اختتامیه نخستین نمایشگاه و سومین همایش ملی …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، ابوالحسن فیروزآبادی ظهر امروز در مراسم اختتامیه نخستین نمایشگاه و سومین همایش ملی فضای مجازی پاک که در سالن همایش‌های غدیر برگزار شد، با اشاره به اهمیت حرکت به سمت فضای مجازی پاک اظهار داشت: شورای عالی فضای مجازی تعریف خوبی از فضای مجازی پاک دارد که بر اساس این تعریف شبکه‌های ارتباطی نباید اقدامی برخلاف اسلام و قانون داشته باشند.

وی افزود: در سه حوزه پیشگیری، درمان و توانمندسازی نیازمند همکاری با حوزه‌های علمیه هستیم، همچنین به‌منظور افزایش سواد رسانه‌ای باید در حوزه‌های مختلف به افزایش سواد رسانه‌ای توجه داشته باشیم.

دبیر شورای عالی فضای مجازی به افزایش تقریباً دو برابری تعداد جلسات این شورا در سال ۹۵ گفت: تشکیل این جلسات مطالبه مقام معظم رهبری، مردم و رسانه‌ها بود، در سال آینده نیز باید این جلسات دو برابر باشد تا طرح‌ها با سرعت بیشتری به تصویب برسد.

فیروزآبادی به طرح‌هایی که در شورای عالی فضای مجازی در حال آماده شدن است اشاره کرد و گفت: طرح فرهنگ‌سازی و ارتقای سواد فضای مجازی آماده ارائه در صحن شورا است و طرح صیانت از کودکان در مراحل نهایی قرار دارد.

وی طرح تشکل‌های اسلامی در فضای مجازی را مورداشاره قرار داد و گفت: قریب به ۹۰ درصد از ۱۰۰ هزار تشکلی که در کشور داریم، تشکل‌های مذهبی هستند که به‌طورمعمول از فضای مجازی استفاده نمی‌کنند، طرح تشکل‌های اسلامی در فضای مجازی آماده‌شده و با تصویب آن شاهد شکل‌گیری یک نهضت در حوزه تولید محتوا است.

دبیر شورای عالی فضای مجازی  یکی دیگر از طرح‌های مصوب در شورای عالی فضای مجازی را طرح بازی‌های رایانه‌ای بیان کرد و اظهار داشت: امیدواریم رده‌بندی سنی در این طرح در کشور انجام شود، تا نوجوانان و جوانان بتوانند از این طرح به نحو احسن استفاده کنند.

فیروزآبادی بابیان اینکه در قرن بیستم انسان اوقات فراغت ۸ ساعتی داشتند، عنوان کرد: اوقات فراغت انسان‌های جوامع کنونی بیشتر از گذشته شده است چراکه در این جوامع استفاده از فضای مجازی بیشتر شده است.

وی با اشاره به نحوه برقراری ارتباطات درگذشته و حال گفت: شبکه ارتباطی مانند فیس بوک بر اساس تفکرات لیبرالیستی شکل‌گرفته است، درحالی‌که بشریت در همه حوزه‌ها به سمت کلاس‌های شبکه‌ای پیش می‌رود، و در این جامعه تمامی انسان‌ها قابلیت اتصال و ارتباط با همدیگر را دارند.

  دبیر شورای عالی فضای مجازی  بابیان اینکه بشر امروزی در حال پذیرش نظام شبکه‌ای است،  تصریح کرد: این فضا مولد عقلانیت جدیدی است که آدمی به دلیل عدم آشنایی به این حوزه و روندهای آن، ابتدا با مقاومت کرده و سپس آن را می‌پذیرد.

وی بابیان اینکه برای جذب مخاطبان در حوزه‌های مختلف باید به روش‌های غربی توجه شود، افزود: غربی‌ها دارای دو روش مستقیم و غیرمستقیم برای روش کار تبلیغی هستند که در روش مستقیم نظام کلیسایی حاکم است و در روش غیرمستقیم آن‌ها در قلب اپلیکیشن‌ها مختلف مخاطبین را جذب می‌کنند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی به نیاز ایجاد مدل اقتصادی برای فضای مجازی پاک اشاره کرد و گفت: این مدل در کنار مشارکت نخبگان باید در کنار جذابیت بتواند مقبولیت را نیز کسب کند.

وی با تأکید بر اینکه حوزه‌های علمیه باید به مقوله “گیم” در فضای مجازی جدید توجه بیشتری داشته باشند، ابراز کرد: باآنکه انحرافاتی در این موضوع وجود دارد ولی اقدامات خوبی در کشور انجام‌شده است ولی متأسفانه دربازی‌های تولیدشده نگاه‌ها غربی بوده و بیشتر به سمت اکشن و ترویج خشونت است.

فیروزآبادی ادامه داد: ۵ درصد بازار بازی کشور تنها در اختیار ماست و پیش‌بینی می‌شود در ایران ۲۰۰ میلیارد تومان مربوط به بازار “گیم” باشد، به‌عنوان نمونه بازی کلش آو کلنز بر اساس گزارش‌های دریافت شده ۱۲۰ میلیارد تومان در سال درآمد داشته است که تصمیم بر کاهش سرعت و ایجاد محدودیت برای چند روز در مورد این بازی گرفتیم

وی بابیان اینکه باید تعیین تکلیف حرام و حلال بودن بازی‌ها انجام پذیرد، عنوان کرد: سیل ویرانگری از اتفاقات اقتصادی به سمت ما درحرکت است و نمی‌توان در این شرایط با فیلتر و اقدامات سلبی جلوی آن را گرفت

دبیر شورای عالی فضای مجازی بابیان اینکه سی درصد کانال‌های پرترافیک در تلگرام، آموزشی هستند، اظهار داشت: وجه شرعی شبکه‌های اجتماعی باید تعیین تکلیف شود.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه درآمد ۱۲۰ میلیاردی بازی “کلش‌آو‌کلنز” در ایران/‌تصمیم بر‌ ایجاد محدودیت ‌در مورد این بازی گرفتیم

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات