افت ۲میلیون تنی تولید گندم ایران در سال زراعی جاری

افت ۲میلیون تنی تولید گندم ایران در سال زراعی جاری
بازدید 550 زمان 2017/03/11 کد خبر 5127

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، سازمان جهانی خواروبار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در جدیدترین گزارش خود پیش‌بینی …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، سازمان جهانی خواروبار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در جدیدترین گزارش خود پیش‌بینی کرد تولید گندم ایران طی سال زراعی جاری ۲ میلیون تن کاهش یابد و به ۱۲ میلیون تن برسد.

بر اساس پیش‌بینی فائو تولید گندم ایران که در سال زراعی گذشته به ۱۳٫۵ میلیون تن رسیده بود در سال زراعی جاری با افت ۱۱ درصدی به ۱۲ میلیون تن خواهد رسید.

پیش‌بینی شده است تولید جهانی گندم نیز در سال ۲۰۱۷ با افت ۱٫۸ درصدی مواجه شود و به ۷۴۴ میلیون تن برسد.

بر اساس برآوردهای فائو کل تولید غلات ایران در سال ۲۰۱۶ با رشد ۱۲ درصدی نسبت به سال قبل از آن به ۲۰٫۳ میلیون تن رسید که ۱۳٫۵ میلیون تن از این رقم مربوط به تولید گندم، ۲٫۹ میلیون تن مربوط به تولید برنج و ۳٫۹ میلیون تن مربوط به تولید سایر غلات بوده است. تولید برنج ایران در سال ۲۰۱۶ نسبت به سال قبل از آن ۲۰۰ هزار تن افزایش یافته است.

این نهاد بین المللی همچنین از روند نزولی ذخایر غلات ایران خبر داده است. در حالی که ذخایر غلات ایران در پایان سال ۲۰۱۵ بالغ بر ۶٫۶ میلیون تن بوده این رقم در پایان ۲۰۱۶ به ۶٫۴ میلیون تن کاهش یافته است. پیش‌بینی شده است ذخایر غلات ایران در سال ۲۰۱۷ نیز کاهش یابد و در پایان این سال به ۵٫۹ میلیون تن برسد.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه افت ۲میلیون تنی تولید گندم ایران در سال زراعی جاری

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات