قرارگاه سایبری کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد

قرارگاه سایبری کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد
بازدید 586 زمان 2017/03/11 کد خبر 5151

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی،شاهرخ کناری اظهار داشت: امروزه و در دولت الکترونیک که تبادل اطلاعات به صورت …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی،شاهرخ کناری اظهار داشت: امروزه و در دولت الکترونیک که تبادل اطلاعات به صورت الکترونیکی انجام می‌گیرد افتتاح مرکزی جهت تأمین امنیت فضای مجازی و ایجاد آرامش روانی و اعتماد عمومی یک ضرورت است.
وی عنوان کرد: قرارگاه سایبری در سازمان پدافند غیرعامل تشکیل شده و به دنبال چتردفاعی در برابر تهدیدات سایبری با روش بومی سازی در حوزه‌های سخت افزاری و نرم افزاری است.
کناری رصد تهدیدات سایبری علیه زیرساخت‌های امنیتی را مهمترین وظیفه این قرارگاه دانست و گفت: نقش آموزشی خانواده‌ها و کمک گرفتن از خانواده برای افراد زیر سن ۱۸ سال که مرتکب جرایم سایبری می‌شوند از سوی این قرارگاه مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: همچنین در برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه دانش آموزان و دانشجویان با محوریت پدافند غیرعامل در حوزه سایبری تلاش شود.
کناری ابراز کرد: در کشورایران با ۸۰ میلیون نفر جمعیت قریب به ۱۸۰ میلیون سیم کارت در دست افراد بوده که از این تعداد ۱۲۰ میلیون سیم کارت فعال در حالی که دانش استفاده از فضای مجازی را به خوبی نیاموخته‌ایم.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در جنگ سایبری تلاش می‌شود همه چیز را در مورد دشمن بدانیم و در عین حال نگذاریم در مورد ما چیزی بدانند، افزود: هدف اصلی در جنگ سایبری بر هم زدن موازنه اطلاعات و دانش به نفع نیروهای خودی است.
کناری ادامه داد: جنگ سایبری یک مدل جنگ بدون درد و خونریریزی است که بدون شک در صورت عدم مراقبت صدمات جبران ناپذیری متحل می‌شویم.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه قرارگاه سایبری کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات