بهره گیری از مدیران پروازی و عدم رعایت پدافند غیرعامل از دلایل مهم بروز حوادث پتروشیمی

بهره گیری از مدیران پروازی و عدم رعایت پدافند غیرعامل از دلایل مهم بروز حوادث پتروشیمی
بازدید 581 زمان 2017/03/12 کد خبر 5165

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، داوود محمدی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲۲ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی، در …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، داوود محمدی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲۲ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان ارائه گزارش کمیسیون انرژی در خصوص حادثه آتش سوزی پتروشیمی بوعلی سینا بندر ماهشهر یکی از مشکلات کشور را غفلت از موضوع پیشگیری دانست و گفت: معمولا پس از وقوع حوادث برای کاهش آلام مدیریت می کنیم.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تأکید کرد: کلیات بررسی تخصصی کمیسیون انرژی نشان از وقوع حادثه آتش سوزی بر اثر نشت گاز و ابرگازی بود که سابقا موارد مشابه متعددی داشتیم که می شد چاره‌اندیشی شود لذا عدم برنامه ریزی برای تعمیرات و عیوب دستگاه‌ها و نقایص مدیریتی، همچنین عدم وجود تجهیزات کامل در پتروشیمی بوعلی سینا قابل تأمل است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه شکاف مدیریتی نباید معنادار باشد، عنوان کرد: لازم است انگیزه کاری برای پرسنل ایجاد شود که در این زمینه بازآموزی کارکنان و آموزش مدیران باید مد نظر قرار گیرد.

محمدی در ادامه به برخی از ایرادات موجود در واحدهای پتروشیمی اشاره کرد و یادآور شد: عدم حضور به موقع مدیران در محل و بهره گیری از مدیران پروازی، عدم رعایت پدافند غیرعامل که در ساخت پتروشیمی لحاظ نشد و عدم رعایت استانداردها و تهیه تجهیزات کامل باعث وارد آمدن صد میلیون یورو خسارت برای راه اندازی مجدد شد.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: لازم است از اتفاقات گذشته عبرت گرفته و مدیریت قبل و بعد از بحران را مد نظر قرار دهیم چرا که اینگونه حوادث آثار مالی، جانی و زیست محیطی دارد

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه بهره گیری از مدیران پروازی و عدم رعایت پدافند غیرعامل از دلایل مهم بروز حوادث پتروشیمی

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات