کاهش بارندگی احتمال بروز آفت سن گندم در مزارع آذربایجان غربی را افزایش می دهد

کاهش بارندگی احتمال بروز آفت سن گندم در مزارع آذربایجان غربی را افزایش می دهد
بازدید 110 زمان 2017/03/12 کد خبر 5173

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، عبدالله فتح الله زاده ظهر امروز در نشست ستاد برنامه ریزی مبارزه با …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، عبدالله فتح الله زاده ظهر امروز در نشست ستاد برنامه ریزی مبارزه با آفت سن غلات اظهار کرد: با توجه به کاهش بارنگی ها در سال زراعی جاری، آفت سن نسبت به سالهای گذشته مزارع گندم استان را تهدید می کند.

وی افزود: بر اساس پیش بینی های انجام شده تلاش می شود تا با آفت سن ۱۵۰ هزار هکتار از اراضی تحت کشت گندم در استان آذربایجان غربی مبارزه شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در سال زراعی گذشته با آفت سن ۷۷ هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی زیر کشت گندم استان آذربایجان غربی اقدامات پیشگیری انجام شد.

فتح الله زاده خاطر نشان کرد: سرمازدگی و کاهش بارندگی عواملی هستند که سبب شده است تا جوانه ها به موقع از خاک بیرون نیایند و با توجه به شرایط  ۴۵ درصد از مزارع دیمی و ۱۰۰ درصد از مزارع آبی سبز شده اند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از کشاورزان خواست تا با مراقبت های لازم و سمپاشی های به موقع از بروز آفات پیشگیری شود.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه کاهش بارندگی احتمال بروز آفت سن گندم در مزارع آذربایجان غربی را افزایش می دهد

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات