پدافند غیر عامل امنیت ملی را ارتقاء می دهد

پدافند غیر عامل امنیت ملی را ارتقاء می دهد
بازدید 145 زمان 2017/03/13 کد خبر 5183

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، محمد رضایی شامگاه یکشنبه در نشست شورای اداری شهرستان قروه افزود: نخستین اقدام …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، محمد رضایی شامگاه یکشنبه در نشست شورای اداری شهرستان قروه افزود: نخستین اقدام و مولفه امنیت ملی در پدافند غیرعامل حفظ جان مردم، حفاظت و حراست از تمامیت ارضی و استقلال و حاکمیت کشور است.

به گفته وی شورای پدافند غیرعامل در کردستان متشکل از ۱۱ کارگروه و ۲ قرارگاه شامل کارگروه امنیتی انتظامی، بهداشت و سلامت، انرژی و آب، صنعت، معدن و تجارت، فرهنگی، آموزشی و اجتماعی، ارتباطات و فناوری، پشتیبانی و خدمات شهری، امداد و نجات، راه و شهرسازی، سازماندهی و مشارکت‌های مردمی و جهاد کشاورزی است.

رضایی هدف از برگزاری این برنامه‌ها را نهادینه‌کردن فرهنگ پدافند غیرعامل، ارتقای آمادگی در برابر حوادث و افزایش بازدارندگی در مقابل تهدیدها دانست و گفت: این امر را می توان با هدف اطلاع رسانی،فرهنگسازی و آگاه سازی دوره های آموزشی برگزار کرد.

وی با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل به عنوان گفتمان جدیدی در ادبیات دفاعی کشورها مطرح شده است، گفت: تشکیل سازمان پدافند غیرعامل در بسیاری از کشورها قدمتی ۵۰ ساله دارد و در بسیاری از کشورهای جهان هم اکنون از برنامه های استراتژیک سیاسی و دفاعی تبدیل شده است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کردستان افزود: در کشور ایران برای صیانت از منابع موجود در مقابل تهدیدات دشمنان سال ۸۲ به دستور مقام معظم رهبری سازمان پدافند غیرعامل با رویکرد صلح آمیز و اقدام غیرمسلحانه ایجاد شد.

وی یکی از اهداف پدافندغیرعامل را افزایش بازدارندگی در برابر دشمن خواند و افزود: پدافند غیر عامل یعنی مصونیت سازی و هدف از آن کاهش آسیب ها و افزایش بازدارندگی ها در مقابل تهدیدها است.

رضایی با اشاره به اینکه کاهش آسیب پذیری ها در صورت حمله دشمن از دیگر اهداف پدافند غیرعامل است، اضافه کرد: یکی از اصول اساسی در پدافند غیرعامل هوشیاری است که با اشراف اطلاعاتی در خصوص تهدیدات دشمنان و پیش بینی ضریب تخریب و داشتن آمادگی، می توان آسیب ها را به حداقل ممکن رساند.

به گفته وی هر اقدام غیرمسلحانه ای که موجب کاهش آسیب پذیری نیروی انسانی، ساختمان ها، تاسیسات، تجهیزات، اسناد و شریان های کشور در مقابل عملیات خصمانه و مخرب دشمن شود، پدافند غیرعامل خوانده می شود.

رضایی افزود: هوشمندی و اشرافیت کامل اطلاعاتی از اهداف دشمن هنگام حمله، آمادگی دفاع شهری نیروهای جایگزین و تداوم دفاع، خلاقیت و نوآوری در پیش بینی دفاع، مردم داری فراهم کردن شرایط دفاع برای مردم، مردم یاری توجیه مردم به لحاظ دفاعی و مردم باری سوق دادن مردم به سمت رصد آسیب ها و افزایش نقاط قوت، اصول پدافند غیرعامل است.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از جمله کشورهایی است که همواره در معرض حملات سایبری قرار داشته و در این راستا کارشناسان و دست اندرکاران حوزه سایبری به منظور ارتقاء آگاهی و امنیت افزایی بیشتر در حوزه فناوری باید همفکری و هم اندیشی داشته باشند.

رضایی گفت: کردستان در سال جاری در حوزه پدافند غیرعامل جزء استان های برتر کشور است.

امام جمعه شهر قروه نیز در این نشست گفت: باید دل ها را به هم نزدیک کرد چرا که یکی از راه های نشاط عمومی در جامعه در کنار هم بودن و لو با اختلاف سلیقه است.

حجت الاسلام حسن باباییان با اشاره به چهارشنبه سوری افزود: امیدواریم هیچ خانواده ایی به خاطر چهارشنبه سوری عزادار نشود.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه پدافند غیر عامل امنیت ملی را ارتقاء می دهد

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات