تحریم های آمریکا مانع عرضه سهام کشتیرانی ایران در بورس لندن شد

تحریم های آمریکا مانع عرضه سهام کشتیرانی ایران در بورس لندن شد
بازدید 589 زمان 2017/03/14 کد خبر 5217

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، نشست هایی را در لندن به منظور بحث …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، نشست هایی را در لندن به منظور بحث در مورد امکان عرضه سهام این شرکت در بورس لندن برگزار کرده، اما به دلیل تحریم های همچنان پابرجای دولت آمریکا این نشست ها تاکنون بی نتیجه بوده است.

۴ منبع ایرانی و ۲ منبع غربی گفتند، خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، نشست هایی را در لندن به منظور بحث در مورد امکان عرضه سهام این شرکت در بورس لندن برگزار کرده، اما به دلیل تحریم های همچنان پابرجای دولت آمریکا که مانع همکاری بانک های غربی با ایران می شود، این نشست ها تاکنون نتیجه ای در بر نداشته است.

خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران سال گذشته از لیست سیاه تحریم های بین المللی خارج شد و اکنون پس از سال ها قصد دارد برای نوسازی ناوگان حمل و نقل خود، سرمایه بیشتری جذب نماید. این شرکت قبلا کشتی های جدیدی به ارزش ۶۲۶ میلیون دلار سفارش داده است.

عرضه سهام این شرکت در بورس لندن این شرکت را به اولین شرکت ایرانی تبدیل خواهد کرد که از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۹۷۹ سهامش در مهمترین بازار بورس انگلیس عرضه می شود.

اما مشکلات پیش روی چنین عرضه ای نشان می دهد که به رغم توافق هسته ای و لغو تحریم ها، تهران تا چه حد تا رسیدن به هدف خود یعنی پیوستن مجدد به اقتصاد جهانی فاصله دارد.

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران که انتخابات ریاست جمهوری ماه می را در پیش دارد، تاکنون نتوانسته منافع اقتصادی واقعی برجام را به رای دهندگان نشان دهد.

سال گذشته در نتیجه توافق هسته ای اکثر تحریم های غرب علیه ایران برداشته شد. اما دولت آمریکا همچنان تحریم های مجزایی را علیه برنامه هسته ای ایران اعمال می کند و دونالد رئیس جمهور جدید امریکا وعده داده که سختگیری بیشتری در قبال تهران انجام دهد.

یک منبع آگاه در کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با ارسال ایمیلی به خبرگزاری رویترز، هرگونه تلاش این شرکت برای عرضه احتمالی سهامش در بورس لندن را تکذیب کرده است. بورس لندن از اظهارنظر در این باره خودداری کرد.

هیچ کدام از ۶ منبع رویترز که درباره این ابتکار که به صورت رسمی اعلام نشده، سخن گفته اند، حاضر به افشای نام خود نشده اند.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه تحریم های آمریکا مانع عرضه سهام کشتیرانی ایران در بورس لندن شد

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات