دولت آلمان از فناوري تشخيص گفتار براي تعيين اصالت پناهجويان استفاده مي کند

دولت آلمان از فناوري تشخيص گفتار براي تعيين اصالت پناهجويان استفاده مي کند
بازدید 148 زمان 2017/03/19 کد خبر 5271

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملمقامات دولت فدرال آلمان در بخش مهاجرت و پناهندگي (BAMF) اميدوارند با استفاده از اين تکنولوژي، متخصصين …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملمقامات دولت فدرال آلمان در بخش مهاجرت و پناهندگي (BAMF) اميدوارند با استفاده از اين تکنولوژي، متخصصين لهجه ها و گويش هاي مختلف بتوانند موارد تقلب را شناسايي نموده و تعداد درخواست ها را کاهش دهند.

اين نرم افزار که بر اساس فناوري احراز هويت صوتي مورد استفاده در بانک ها و مؤسسات بيمه عمل مي کند، با دريافت نمونه گفتار مهاجرين مي تواند لهجه و گويش آنها را ارزيابي کند. سپس مقامات مي توانند تشخيص دهند که آيا اين فرد واقعاً از منطقه اي درگير جنگ به آلمان پناه آورده، يا از فرصت به وجود آمده سوء استفاده کرده است.

البته کارشناسان نسبت به دقت عملکرد نرم افزار مورد بحث و امکان فريب دادن آن نگرانند، و معتقدند BAMF بايد هنوز هم از ۴۵ متخصص زبان شناسي خود براي اين کار بهره گيرد. اين تيم حرفه اي بر ۸۰ زبان مختلف تسلط دارند و از سال ۱۹۹۸ به اين کار مشغولند.

گفتنيست دولت آلمان از دو هفته ديگر، استفاده آزمايشي از اين نرم افزار را آغاز خواهد کرد و اگر همه چيز مطابق برنامه پيش برود، سيستم در سال ۲۰۱۸ به صورت رسمي بهره برداري مي شود. در حال حاضر درخواست پناهندگي کمتر از نصف مهاجرين به آلمان پذيرفته مي گردد، اما تقريباً ۶۰ درصد آنها تحت قوانين حمايتي ديگر قرار مي گيرند تا به سرزمين اصلي خود تبعيد نشوند.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه دولت آلمان از فناوري تشخيص گفتار براي تعيين اصالت پناهجويان استفاده مي کند

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات