واشنگتن مسئولیت کشته شدن شهروندان عراقی در حمله به موصل را پذیرفت

واشنگتن مسئولیت کشته شدن شهروندان عراقی در حمله به موصل را پذیرفت
بازدید 130 زمان 2017/03/26 کد خبر 5399

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی به نقل از رویترز، مقامات آمریکایی پذیرفته‌اند که نیروهای ائتلاف مسئول حمله‌ای هوایی …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی به نقل از رویترز، مقامات آمریکایی پذیرفته‌اند که نیروهای ائتلاف مسئول حمله‌ای هوایی در منطقه‌ای در غرب موصل در ۱۷ مارس (۲۷ اسفند) بوده‌اند. شهروندان ساکن منطقه‌ای که حمله در آن انجام شده می‌گویند بیش از ۲۰۰ غیرنظامی در جریان آن کشته شده‌اند.

در بیانیه‌ای که ائتلاف به رهبری ایالات متحده منتشر کرده، آمده است حمله هوایی به درخواست نیروهای امنیتی عراق، برای هدف قرار دادن پیکارجویان و تجهیزات داعش انجام شده‌است.

مقامات ائتلاف بدون تائید مرگ شهروندان غیرنظامی، گفته‌اند حمله هوایی غرب موصل، به «محلی انجام شده که به گزارش‌های تلفات غیرنظامی مربوط می‌شود».

در این بیانیه محل دقیق وقوع این حمله هوایی مشخص نشده‌است.

بیاینه تازه پس از آن منتشر شده که نیروهای امنیتی عراق از توقف عملیات رزمی در موصل، به‌دلیل افزایش مرگ غیرنظامیان خبر دادند. یک سخنگوی پلیس عراق که نامش در گزارش‌ها ذکر نشده گفته‌است «آمار بالای اخیر مرگ غیرنظامیان در مرکز قدیم موصل ما را مجبور کرد تا عملیات‌ها را متوقف کرده و طرح‌های خود را بازنگری کنیم».

ساعاتی پیش از آن‌که نیروهای امنیتی عراقی از توقف عملیات رزمی خبر دهند، رسانه‌های ایالات متحده، گزارش داده بودند ائتلاف به رهبری آمریکا مشغول انجام تحقیقات در مورد حمله یا حملاتی هوایی در منطقه «جدیده» در غرب موصل است، که به کشته شدن ده‌ها غیرنظامی انجامیده است.

رسانه‌های محلی عراق و رسانه‌های بین‌المللی مانند آسوشیتدپرس گفته بودند در یک حمله دست‌کم «۱۳۷ نفر» در یک ساختمان هدف قرار گرفته‌اند. یکی از شاهدان به آسوشیتدپرس گفته بود افرادی که در ساختمان بودند، به خاطر حملات هوایی، در آن پناه گرفته بودند.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه واشنگتن مسئولیت کشته شدن شهروندان عراقی در حمله به موصل را پذیرفت

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات