رئیس لابی صهیونیستی آیپک: ایران و حامیانش، چالش اصلی اسرائیل

رئیس لابی صهیونیستی آیپک: ایران و حامیانش، چالش اصلی اسرائیل
بازدید 564 زمان 2017/03/27 کد خبر 5409

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی به نقل از فاکس نیوز، لیلییان پینکاس (Lillian Pinkus) — رئیس لابی رژیم …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی به نقل از فاکس نیوز، لیلییان پینکاس (Lillian Pinkus) — رئیس لابی رژیم صهیونیستی در آمریکا موسوم به اپیک — در نشست سالیانه این گروه در سال ۲۰۱۷در واشنگتن دی سی گفت: اسرائیل با چالش های عمده ای از جمله ایران و گروه های مورد حمایت این کشور روبروست. 

وی افزود: ما جمع شده ایم زیرا می دانیم مساله خیلی اهمیت دارد؛ آمریکا و اسرائیل با چالش هایی اساسی روبرو هستند که باید در کنار هم با آنها روبرو شوند. ایران گستاخ شده است، داعش به مرزهای اسرائیل رسیده است، حزب الله و حماس برای جنگ آماده می شوند و هرج و مرج در خاورمیانه نشانی از فروکش شدن ندارند. با این حال، حتی با وجود رویارویی با این چالش ها، باید به آمریکا و اسرائیل کمک کنیم فرصت های جدید را پیش ببرند. 

وی افزود: من از شما می خواهم به این مساله فکر کنید، هفت سال پیش، دموکرات ها مجلس نمایندگان، سنا و کاخ سفید را در دست داشتند. امروز جمهوری خواهان آنها را در دست دارند. هیچ کس نمی تواند در این کشور پیش بینی کند کدام حزب چگونه پیروز می شود. تنها راه تاثیر گذاری در دنیای امروز ارتباط با رهبر منتخب است. در مورد ما هم همینطور است، برای تاثیر گذاری باید فعالان طرفدار اسرائیل را در هر دو طرف (دموکرات و جمهوری خواه) داشته باشیم. اگر می خواهیم روابط آمریکا و اسرائیل را در بلند مدت حفظ کنیم، دموکرات ها نیازمند جمهوری خواهان و جمهوری خواهان نیازمند دموکراتها هستند. 

وی با اشاره به چهره های دموکرات و جمهوری خواهی که با وجود اختلاف ها، در حمایت از رژیم صهیونیستی وجه مشترک دارند گفت: من از شما دموکرات ها می خواهم به چهره های دموکرات حامی اسرائیل افتخار کنید. ما شما جمهوری خواهان را تشویق می کنیم به جمهوری خواهان حامی اسرائیل افتخار کنید زیرا ما دست دوستی به سوی چهره های حامی اسرائیل در دو حزب دراز و از آنها استقبال می کنیم و وقتی تفاوت های خود را قبول کردیم و به ماموریت هر کدام از ما در این ماموریت یعنی حفظ امنیت اسرائیل و کارآمدتر کردن آن احترام گذاشتیم، موثرتر خواهیم بود. ما رهبران منتخب را به خانه خود دعوت کرده ایم تا روابطی را برای اجرای سیاست هایی در بین هر دو حزب ایجاد کنیم که به حفظ امنیت اسرائیل کمک می کند. حتی وقتی با رئیس یا فعالان دیگر در چیزی فراتر از روابط آمریکا و اسرائیل اختلاف داشته باشیم، پذیرفتن مواضعی که ما نیز قبول داریم از سوی رئیس یا فعال دیگر ممکن است دشوار باشد ولی لازم است. حفظ امنیت بلند مدت اسرائیل لازم می دارد هر صدای حامی اسرائیل قوی، موثر و ارزشمند باشد. 

پینکاس ادامه داد: من به عنوان نماینده این جنبش، افتخار داشتم که با رهبران خارجی در واشنگتن دیدار کنم. من پیام خودمان را به دموکرات‌ها، جمهوری خواهان، نخست وزیران و پادشاهان رساندم و هر وقت که این کار را کردم، با افتخار خارج شدم. من مفتخر به سازمانی هستم که با هم ساخته ایم. من مفتخرم که نام ایپک همراه با اشتیاق و احساس دهها هزار حامی اسرائیل در آمریکاست. من مفتخرم که این سازمان، نهادی با صداهای مختلف با یک ماموریت است و مفتخرم که انتخاب کرده ایم به جای اقدام حزبی، در کنار هم اقدام کنیم.

وی اضافه کرد: همانطور که پیشتر گفتم، در روزها و سالهای آینده، اسرائیل با چالش های عمده ای روبرو خواهد شد. اینکه آمریکا چگونه در کنار متحد خود در خاورمیانه بایستد چیزی است که قدرت ما به عنوان جنبش آن را مشخص می کند و شک نکنید که محک می خوریم و به چالش کشیده می شویم ولی همانطور که مادر می گفت، ما خودمان سرنوشتمان را تعیین می کنیم. اراده ما برای جنگیدن برای آنچه که اینجا داریم و مقاومت در برابر چالش ها برای چیره شدن بر کسانی که می خواهند بین ما تفرقه بیندازند تعیین کننده موفقیت ما خواهد بود. 

وی در پایان گفت: امنیت اسرائیل و روابط آمریکا و اسرائیل خیلی مهم تر آن است که به خطر بیفتد. مقابله با چالش های پیش رو مسئولیت ما و میراث ما خواهد بود. 

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه رئیس لابی صهیونیستی آیپک: ایران و حامیانش، چالش اصلی اسرائیل

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات