تاکید امیر کویت بر ضرورت ادامه گفتگو و رایزنی با ایران

تاکید امیر کویت بر ضرورت ادامه گفتگو و رایزنی با ایران
بازدید 137 زمان 2017/03/30 کد خبر 5511

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره؛ شیخ صباح الأحمد الجابر الصباح، امیر کویت …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره؛ شیخ صباح الأحمد الجابر الصباح، امیر کویت در سخنرانی خود در بیست و هشتمین نشست سران اتحادیه عرب در بحر المیت اردن گفت: امروز کشورهای عربی با چالش های بزرگ و خطرات شدیدی روبرو هستند و باید بر اساس این چالش ها به همکاری عربی مشترک پایبند باشیم تا با این وضع تعامل و با برخی از پدیده ها مقابله کنیم. از کشورهای عربی خواسته می شود تا سیاست متفاوتی را در مقایسه با گذشته اتخاذ کنند و امیدواریم نشست امروز سران اتحادیه عرب آغاز یک روندی جدید باشد و از طریق آن بتوانیم بر موضوعات مشخص تمرکز و موانع را شناسایی کنیم و دیگر موضوعات عادی و معمولی را برای تصمیم گیری در حوزه وزرا قرار دهیم.

وی افزود: اوضاع کنونی در کشورهای عربی به روشنی بر این مسئله تاکید می کند که اختلافاتی که از آن رنج می بریم باعث تفرقه بیشتر در مواضع کشورهای عربی و تضعیف یکپارچگی ما می شود. باید به شدت تلاش کنیم که از این اختلافات عبور کنیم و به طرف هایی که علیه ما کمین کرده اند، فرصت ندهیم و نباید اجازه بدهیم که مشکلات کشورهای عربی ادامه پیدا کند و توان این امت برای عبور از این اختلافات تضعیف شود. 

امیر کویت در ادامه گفت: در روابط با جمهوری اسلامی ایران بر اصول ثابت در روابط و حقوق بین الملل تاکید داریم که مبتنی بر احترام به حاکمیت کشورها و خودداری از دخالت در امور داخلی کشورها و احترام به اصل حسن همجواری است. امیدواریم رایزنی ها و گفتگوهای سازنده میان کشورهای منطقه با ایران ادامه پیدا کند تا امنیت و ثبات محقق شود.

وی در پایان گفت: پدیده تروریسم چالش بزرگی است که امنیت ما را تهدید و ثبات کشورهای ما را تضعیف کند و با وجود تلاش های گسترده جامعه بین المللی برای مقابله با تروریسم باید همکاری ها در جامعه بین المللی جهت مقابله با سازمان های تروریستی و افکار منحرف آن بیشتر شود تا امنیت بشریت و ثبات جهان حفظ شود. در این زمینه از دستاوردهای برادران ما در عراق در مقابله با نیروهای تاریکی حمایت می کنیم و امیدواریم به پیروزی های بیشتری برسند.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه تاکید امیر کویت بر ضرورت ادامه گفتگو و رایزنی با ایران

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات