موسسه آمریکایی: عربستان به دنبال دستیابی به سلاح‌ هسته‌ای است

موسسه آمریکایی: عربستان به دنبال دستیابی به سلاح‌ هسته‌ای است
بازدید 159 زمان 2017/04/02 کد خبر 5539

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، اندیشکده موسسه علوم و امنیت بین‌الملل که خود را یک مرکز پژوهش راهبردی …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، اندیشکده موسسه علوم و امنیت بین‌الملل که خود را یک مرکز پژوهش راهبردی در زمینه امنیت و مسائل دفاعی معرفی می‌کند در گزارشی جدید نوشت عربستان سعودی در حال تلاش برای دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای است.

در این گزارش با اشاره به اینکه عربستان در مراحل اولیه توسعه هسته‌ای قرار دارد، تصریح شده که انتظار می‌رود ریاض تلاش فعالانه‌تری برای دست‌یابی به فناوری‌های تسلیحات هسته‌ای انجام دهد.

این گزارش در حالی مطرح شده که کارشناسان و تحلیلگران به شدت به توانایی‌های عربستان درباره حرکت به سمت ساخت سلاح‌های هسته‌ای به دیده تردید می‌نگرند.

«فرید زکریا» تحلیلگر سرشناس مسائل بین‌المللی در یادداشتی در واشنگتن‌پست در سال ۲۰۱۵، در همین رابطه نوشته بود: «عربستان توان ساخت خودرو را ندارد، چه برسد به بمب اتم!.»
فرید زکریا در آن زمان نوشته بود عربستان سعودی می‌تواند زمین را حفر کرده و نفت استخراج کند اما کار بیشتری از دستش برنمی‌آید.

موسسه علوم و امنیت بین‌الملل مدعی شده که هدف عربستان از ساخت بمب، مقابله با آن چیزی است که تهدید هسته‌ای ایران خوانده می‌شود.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه موسسه آمریکایی: عربستان به دنبال دستیابی به سلاح‌ هسته‌ای است

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات