همه قوا از واردات بی‌حساب وکتاب جلوگیری کنند/ رعایت فرمایش رهبری درباره کالاهای ایرانی وظیفه ملی است

همه قوا از واردات بی‌حساب وکتاب جلوگیری کنند/ رعایت فرمایش رهبری درباره کالاهای ایرانی وظیفه ملی است
بازدید 152 زمان 2017/04/03 کد خبر 5545

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، آیت‌الله محمدحسن فاضل گلپایگانی نماینده تهران در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، آیت‌الله محمدحسن فاضل گلپایگانی نماینده تهران در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر حرمت واردات کالاهایی که در داخل به اندازه‌ی کافی تولید می‌شوند، اظهار داشت: ملت ما باید تلاش کند تا از دسترنج خودشان بهره ببرد. در روایات بزرگان دین و ائمه معصومین هم آمده است که مسلمانان باید خودشان مولد باشند و آنچه را جامعه اسلامی تولید می‌کند استفاده کنند.

 آیت‌الله فاضل گلپایگانی با بیان اینکه استفاده از کالاهای داخلی روش و سیره علمای ما در تاریخ بوده، گفت: آن بزرگان مقید بودند که لوازم زندگی‌شان از آن چیزی باشد که در مملکت تولید می‌شود و از مصرف اجناس خارجی پرهیز داشتند و حتی آنها را تحریم می‌کردند. مقام معظم رهبری هم در سخنان اخیرشان همان روش علمای سابق را در پیش گرفتند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد:  عقل و فطرت انسانی نیز بر این مسئله گواهی می‌دهد که اگر خودمان توان تولید داریم، دلیلی ندارد که بخواهیم از سایر کشورها وارد کنیم اما برخی بخاطر منافع شخصی دست به قاچاق می‌زنند. اجناس داخلی که در هر بخش تولید می‌شود باید ارج نهاد تا اشتغال‌زایی شود و سیادت خود را حفظ کنیم.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی برای قطع وابستگی است. بیگانگان با تحریم‌ها می‌خواهند ملت را وابسته  و کارخانه‌ها تعطیل باشد. تولید و اشتغال مترتب بر هم هستند و اشتغال محصول تولید است. ملتی که تولید نداشته باشد نمی‌تواند اشتغال ایجاد کند و نیروی بیکار جامعه را به‌کار بگیرد.

آیت‌الله فاضل گلپایگانی با بیان اینکه نخبگان و صنعتگران ایرانی می‌توانند تولیداتی داشته باشند که بر کالاهای خارجی غلبه کند، اظهار داشت: در عمده مراکز صنعتی جهان، ایرانی‌ها هستند و فکر و مغز ایرانی است که در دنیا فعالیت‌های بزرگی انجام می‌دهد لذا ما چیزی از بیگانگان کم نداریم. نیروی خوش فکر انسانی داریم و با کمک آنها می‌توانیم بهترین تولیدات را انجام دهیم.

عضو مجلس خبرگان با تأکید بر اینکه عموم مردم و مسئولان باید در خط رهبری حرکت کنند و فعالیت‌ها باید در راستای شعار سال باشد، گفت: دولت و قوای سه‌گانه باید تدارکاتی برای جلوگیری از واردات بی‌حساب وکتاب انجام دهند تا تولیدکنندگان تشویق شوند و کارخانه‌هایی که تعطیل شده یا کارگرانشان اخراج شدند، دوباره به کار برگردند.

وی افزود: همانطور که از نظر دفاعی مملکت ما پیشرفته است، در زمینه تولید و اقتصاد هم باید نیروهای ما فعال شوند و تلاش کنند بر تولیدات خودمان مسلط شویم و این شدنی است. رعایت آنچه مقام معظم رهبری درباره حرمت خرید کالاهایی که مشابه ایرانی دارد فرمودند وظیفه شرعی و ملی است و عدم رعایت آن مشکل شرعی دارد چراکه اگر کسی به این مملکت علاقه دارد نباید کاری کند که به کشور آسیب وارد شود.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه همه قوا از واردات بی‌حساب وکتاب جلوگیری کنند/ رعایت فرمایش رهبری درباره کالاهای ایرانی وظیفه ملی است

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات