نیکی هیلی:بدون تردید روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری مداخله کرده است/رفتن اسددیگر اولویت ما نیست

نیکی هیلی:بدون تردید روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری مداخله کرده است/رفتن اسددیگر اولویت ما نیست
بازدید 88 زمان 2017/04/04 کد خبر 5577

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل در مصاحبه با شبکه ای بی …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل در مصاحبه با شبکه ای بی سی گفت: ما هرگز نمی‌خواهیم هیچ کشوری در انتخاباتمان مداخله کند.
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه این مساله که کشورش در رقابت‌ها میان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا از حزب جمهوری‌خواه و هیلاری کلینتون از حزب دموکرات مداخله کرده را رد کرده است. در حالی که کاخ سفید هرگونه ادعایی را مبنی بر این که ترامپ یا کارمندانش با روسیه ارتباط داشته‌اند، رد می‌کند اما ترامپ شخصا اعلام کرده که باور دارد جاسوس‌های روس ایمیل‌های حزب دموکرات را هک کرده‌اند اما مداخله روسیه در انتخابات بر نتیجه آن تاثیری نداشته است.
آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا گزارش دادند که روسیه قصد داشته به تلاش‌های انتخاباتی ترامپ کمک کند. اف بی آی و همچنین کمیته‌های کنگره‌ای در حال تحقیق‌اند که ببینند آیا دولت روسیه در جریان انتخابات به وابستگان ترامپ کمک کرده است یا خیر.
هیلی در جریان این مصاحبه گفت: ترامپ هرگز به من نگفته که از روسیه انتقاد کنم و من درخصوص مسائلی چون اقدامات مسکو در کریمه و درگیری‌اش با اوکراین از روسیه انتقاد می‌کنم.
وی افزود: در حال حاضر هیچ عشق و علاقه خاصی بین روسیه و آمریکا وجود ندارد. آنها خوشحالند که ما قدرتمان را پس گرفته‌ایم، صدای ما مجددا شنیده می‌شود و ما مجددا نقش رهبری در سازمان ملل را به دست گرفته‌ایم. آنها فقط با دیدن این مسائل خوشحال هستند.
سفیر آمریکا در سازمان ملل اظهار داشت: روسیه به رغم اینکه بشار اسد “مجرم جنگی” است از او حمایت می‌کند و آمریکا این مساله را همچنان دنبال می‌کند.
وی با این حال گفت که سیاست واشنگتن اکنون همکاری با قدرت‌هایی نظیر ترکیه و روسیه برای حل و فصل سیاسی بحران سوریه است نه تمرکز بر اسد
هیلی تاکید کرد: رفتن اسد دیگر اولویت ما نیست.
هیلی در ادامه گفت: آمریکا همچنین چین را برای اتخاذ موضعی جدی‌تر در برابر برنامه اتمی کره شمالی تحت فشار می‌گذارد. آمریکا دیگر بهانه‌های چین را مبنی بر اینکه آنها نیز از برنامه‌های اتمی کره شمالی نگران هستند، باور نمی‌کند. آنها باید نگرانی‌ خود را به ما نشان دهند. آنها باید کره شمالی را تحت فشار بگذارند. چین تنها کشوری است که می‌تواند کره شمالی را متوقف کند و آنها این را می‌دانند.
وی در پاسخ به این سوال که اگر چین در این زمینه همکاری نکند آمریکا چه واکنشی انجام خواهد داد، گفت: چین باید همکاری کند. آیا می‌خواهیم شاهد ادامه حملات موشکی کره شمالی باشیم یا اینکه چین نهایتا به خودش آمده و کاری در این زمینه انجام خواهد داد.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه نیکی هیلی:بدون تردید روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری مداخله کرده است/رفتن اسددیگر اولویت ما نیست

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات