قطر توسعه میدان گازی مشترک با ایران را از سر می‌گیرد

قطر توسعه میدان گازی مشترک با ایران را از سر می‌گیرد
بازدید 78 زمان 2017/04/04 کد خبر 5599

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداریم ملی، کعبی به خبرنگاران در دوحه گفت: اکثریت طرح های خود را به پایان …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداریم ملی، کعبی به خبرنگاران در دوحه گفت: اکثریت طرح های خود را به پایان بردیم و اکنون زمان مناسبی برای تعلیق توسعه این میدان گازی است، تصمیم امروز پس از نتایج آزمایش های این میدان صورت گرفته است، این منطقه که ما اکنون در حال توسعه آن هستیم در دورترین نقطه جنوبی میدان گازی (پارس جنوبی) و مرزهای ایران قرار دارد.

هیات مدیرشرکت نفت قطر در ادامه گفت: پیش بینی می شود که ظرفیت جدید تولید از میدان ظرف پنج تا هفت سال آینده آغاز شود و با هدف صادرات روزانه دو میلیارد متر مکعب انجام خواهد گرفت.
کعبی با اشاره به این که توسعه میدان جدید گازی تولید داخلی گاز از میدان شمال (میدان پارس جنوبی) را ۱۰ درصد افزایش خواهد داد، همچنین بر تولید نفت روزانه قطر نیز ۴۰۰ هزار بشکه خواهد افزود.

رئیس شرکت نفت قطر تصریح کرد: تصمیم دوحه برای لغو تعلیق موقت میدان گازی، هیچ گونه ارتباطی با پروژه های ایران برای توسعه بخش مخصوص خود از میدان مشترک گاز ندارد.
میدان عظیم پارس جنوبی که قطر آن را میدان گازی شمال و ایران، آن را میدان پارس جنوبی می نامد، همه تولیدات گازی قطر و نیز ۶۰ درصد از درآمد خود را از صادرات این میدان تامین می کند.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه قطر توسعه میدان گازی مشترک با ایران را از سر می‌گیرد

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات