رویترز: تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران از بیم اثرگذاری بر انتخابات به تعویق افتاد

رویترز: تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران از بیم اثرگذاری بر انتخابات به تعویق افتاد
بازدید 93 زمان 2017/04/05 کد خبر 5619

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، بررسی طرح پیشنهادی شماری از سناتورهای آمریکا با هدف تصویب تحریم‌های تازه علیه …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، بررسی طرح پیشنهادی شماری از سناتورهای آمریکا با هدف تصویب تحریم‌های تازه علیه ایران، از بیم اثرگذاری بر نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری ایران، به تعویق افتاده است.

گروهی از سناتورها از هر دو حزب آمریکا ماه گذشته میلادی طرحی را ارائه کردند که به بهانه‌های غیرهسته‌ای تحریم‌های تازه‌ای علیه ایران وضع می‌کند.

با این حال، به نوشته خبرگزاری رویترز، «باب کورکر» رئیس جمهوری‌خواه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا روز سه‌شنبه گفت به دلیل نگرانی اتحادیه اروپا از اثرگذاری این طرح بر انتخابات، بررسی این تحریم‌ها فعلا متوقف شده است.

کورکر که از جمله ارائه‌کنندگان این طرح است و در نشستی در مورد روابط با اتحادیه اروپا در سنا صحبت می‌کرد، گفت: «به دلیل نگرانی‌ای که از واکنش احتمالی اتحادیه اروپا وجود داشت، طرح تحریم‌های ایران که چندین نفر از سناتورها از آن حمایت می‌کنند، در حال حاضر امکان مطرح شدن نیافته است.»

پیش از این شماری از کارشناسان نزدیک به دولت سابق آمریکا از تصویب این تحریم‌ها و اثر منفی آن بر شانس انتخاب مجدد «حسن روحانی» به عنوان رئیس‌جمهور ایران ابراز نگرانی کرده بودند.

در حالی که سناتورهای آمریکایی مدعی‌اند این تحریم‌های احتمالی ناقض توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ نیست، ایران تأکید کرده است که تحریم جدید، می‌تواند ناقض روح و متن برجام باشد.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه رویترز: تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران از بیم اثرگذاری بر انتخابات به تعویق افتاد

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات