تقدیر شهردار تهران از رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران

تقدیر شهردار تهران از رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران
بازدید 1146 زمان 2017/04/05 کد خبر 5627

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، دکتر قالیباف شهردار تهران صبح امروز …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، دکتر قالیباف شهردار تهران صبح امروز هشتم فرودین در مراسم افتتاح چندین طرح عمرانی در غرب پایتخت ابتدا در مراسم افتتاح ساختمان جدید مرکز مطالعات ژئوتکنیک و مقاومت مصالح واقع در شهرک مرزداران شرکت کرد و سپس در مراسم بهره برداری از تصفیه خانه دریاچه شهدای خلیج فارس حضور یافت و با اهدای لوح از زحمات جمعی از مدیران و متخصصان فعال و موثر در اجرای این پروژه های عمرانی تقدیر کرد.

شهردار تهران همچنین از بخش های مختلف ساختمان جدید مرکز ژئوتکنیک و مقاومت مصالح بازدید و بر ضرورت سنجش و نظارت مستمر مقاومت مصالح طرح های عمرانی و رعایت دقیق انجام آزمایش های مکانیک خاک طی هماهنگی های لازم با سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران تاکید کرد.

مهندس علیرضا جاوید معاون فنی و عمرانی نیز در سخنانی در مراسم افتتاح طرح های عمرانی گفت: در این مرکز همچنین واحد مدیریت بحران معاونت فنی و عمرانی مستقر شده و این مجموعه در جهت مقاوم سازی و تامین ایمنی هر چه بیشتر ساخت و سازهای مهم شهر با سازمان مدیریت بحران همکاری و هماهنگی خواهد داشت و این دو مجموعه از اهداف مشترک در تحقق شهر ایمن و مقاوم برخوردارند.

گفتنی است پیرو مصوبه کمیته ساماندهی املاک و مستغلات شهرداری تهران در اسفند ماه سال ۱۳۹۳ مبنی بر تخلیه و تحویل ساختمان قبلی مرکز مطالعات ژئوتکنیک و مقاومت مصالح شهرداری تهران به سازمان  پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و تاکید مجدد بر این امر در جلسه نظارت ستادی، احداث ساختمان جدید مرکز مطالعات ژئوتکنیک و مقاومت مصالح شهرداری تهران در محل پایگاه مدیریت بحران آسیاب کهک واقع در بلوار مرزداران در دستور کار قرار گرفت. همچنین برای تحقق این طرح تفاهم نامه ای میان سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران به امضا رسیده است.

ساختمان جدید مرکز مطالعات ژئوتکنیک و مقاومت مصالح شهرداری تهران شامل مجموعه ای از ساختمان های آزمایشگاهی، اداری و جنبی است که در زمینی به مساحت ۳۴۰۰ متر مربع احداث شده است. مجموع زیربنای فضاهای یادشده ۱۳۸۳ مترمربع بوده که شامل یک ساختمان اصلی ۲ طبقه با زیربنای ۱۱۰۰ متر مربع و ۵ ساختمان آزمایشگاهی و جنبی است. ساختمان اصلی با بهره گیری از سیستم نوین LSF احداث شده است و در حالی که آزمایشگاه های بتن، زیرسازی و روسازی، مصالح، شیمی و مکانیک خاک در طبقه همکف این بنا جانمایی شده اند، بخش های اداری و کارشناسی، سالن غذاخوری، سالن اجتماعات، نمازخانه و سرویس بهداشتی در طبقه اول قرار دارند. از سوی دیگر آزمایشگاه های قیر و آسفالت، پست برق و دیزل ژنراتور، دفاتر پدافند غیرعامل و مدیرت بحران و واحد نگهبانی در ساختمان های جنبی این پروژه استقرار یافته اند. برق اضطراری و شبکه کامپیوتری از دیگر سیستم های مورد استفاده در پروژه احداث ساختمان جدید مرکز مطالعات ژئوتکنیک و مقاومت مصالح شهرداری تهران به شمار می آید. گفتنی است برای اجرای این طرح پنج میلیارد تومان هزینه شده است، همچنین در مراسم افتتاح تصفیه خانه دریاچه شهدای خلیج فارس (چیتگر) اعلام شد که این تصفیه خانه قادر است با ظرفیت ۴۰۰ لیتر بر ثانیه آب رودخانه کن و آب این دریاچه را با شیوه بازچرخانی تصفیه کند. برای اجرای این طرح نیز ۳۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار شهرنوشت: شهردار تهران در همین خصوص در جمع خبرنگاران گفت: ما درگذشته یک مرکز مقاومت مصالح در شهرتهران داشتیم، اما خوشبختانه هم اکنون هم تجهیزات را به روز کرده ایم و هم نرم افزار مناسبی را برای یک پارچه سازی استفاده از کلیه مصالحی که در شهر تهران در پروژه های عمرانی استفاده می شود، تهیه کرده ایم .

وی افزود: مرکز مطالعات ژئوتکنیک و مقاومت مصالح شهرداری تهران که امروز به طور کامل افتتاح شد برای شهر بسیار حائز اهمیت است زیرا کیفیت و ایمنی پروژه های عمرانی را بالا برده و باعث کاهش هزینه ها می شود.

شهردار تهران با اشاره به اینکه قطعا این مرکز تاثیر بسزایی در محیط زیست شهری خواهد داشت، تصریح کرد: در سال های اولیه ای که در شهرداری مشغول به خدمت بودم خاطرم هست که تقریبا هر دو سال یک بار لازم بود که روکش آسفالت ها را مرمت و یا تعویض کنیم اما خوشبختانه الان تقریبا مقاومت آسفالت ها در پایتخت به بیش از دو برابر افزایش پیدا کرده است .

وی افزود: با فعالیت هایی که هم اکنون برای بالابردن کیفیت مصالح و آسفالت در شهر تهران انجام می شود، می توانیم زمان نگهداشت آنها را نیز به چندین برابر افزایش دهیم .

قالیباف با تاکید براینکه مرکز مطالعات ژئوتکنیک و مقاومت مصالح شهرداری تهران تاثیر بسزایی نیزدر استفاده بهتر از مصالحی که در تمامی پروژه های عمرانی پایتخت استفاده می شود، ادامه داد: یکی از فعالیت های این مرکز بررسی خاک شهر تهران است زیرا ما در این شهر از پایه کوه رشته های البرز زمین سنگی داریم تا جایی که به خاک رس مطلق می رسیم .

شهردار پایتخت با بیان اینکه این مرکز می تواند کمک شایانی نیز به بخش های مطالعاتی کشور کند، گفت: مرکز مطالعات ژئوتکنیک و مقاومت مصالح شهرداری تهران جزو مهمترین و کیفی ترین مراکز در کشور می باشد و به نوعی یک منبع ارزشمند برای محققان محسوب می شود .

قالیباف در ادامه با اشاره به اینکه پروژه احداث تصفیه خانه دریاچه خلیج فارس یکی از مهمترین پروژه های شهر تهران است، گفت: انصافا این پروژه هم از جهت زیست محیطی وهم از جهت تلطیف هوا و هم از این جهت که شهروندان می توانند از یک محیط مفرح برای گذراندن اوقات فراغت خود استفاده کنند ، حائز اهمیت است.

وی تاکید کرد: در بسیاری از شب های سال دریاچه شهدای خلیچ فارس میزبان ۶۰ تا ۷۰ هزارشهروندان پایتخت است. همچنین در بسیاری از مناسبت ها و روزهای تعطیل بالغ بر یکصد هزارنفر از این محیط استفاده می کنند .

شهردار تهران با اشاره به اینکه بهره برداری از تصیفه خانه دریاچه شهدای خلیج فارس فاز نهایی پروژه احداث این دریاچه بود ، تصریح کرد: این تصفیه خانه از ظرفیت بسیار مناسبی برای تصفیه آب دریاچه برخوردار است، به طوری که می تواند حدود ۶٫۵ (شش و نیم) میلیون مترمکعب آب را مرتب تصفیه و تمیز کند.

وی افزود: هم آبی که وارد دریاچه می شود و هم آبی که داخل دریاچه است توسط تصفیه خانه دریاچه شهدای خلیج فارس تصفیه خواهد شد از این رو این تصفیه خانه هم برای محیط زیست منطقه و هم دریاچه مهم است .

قالیباف در ادامه با اشاره به مهمترین پروژه های مدیریت شهری تهران که در سال جدید قرار است به زودی افتتاح شود ، گفت: تعداد قابل توجهی از پروژه های مهم در سال ۹۶ را به بهره برداری خواهیم رساند و ان شالله امسال متروی تهران را با ۸ خط به اتمام می رسانیم .

شهردار تهران تاکید کرد: درسال ۹۴ پایتخت تنها ۷۰ کیلومتر مترو داشت اما با تمام مشکلات ، تحریم ها وکمبود اعتبارات توانسته ایم این مقدار را به بیش از سیصد کیلومتر برسانیم .

وی افزود: باید عنوان کنم که تنها در دو سال اخیر صد کیلومتر خط مترو در تهران ساخته شده است . ۲۷ کیلومتر از خط ۶ متروی پایتخت که حدود ۳۲کیلومتر است تنها در کمتر از ۱۷ ماه به سرانجام رسیده است.

شهردارتهران تاکید کرد: پروژه های مهم و تاثیرگذار دیگری نیز مانند تونل شهدای غزه، ادامه بزرگراه حکیم، آزادگان ، صیاد شیرازی و … نیز درماه های آینده به بهره برداری خواهد رسید .

قالیباف با اشاره به اینکه در آینده ای نزدیک یک پروژه فرهنگی که مقیاس جهانی نیز دارد در پایتخت به بهره برداری خواهد رسید، گفت: پروژه باغ کتاب تهران هم زمان با آغاز نمایشگاه کتاب با اولویت توجه به نیازهای کودکان ونوجوانان در این حوزه در اراضی عباس آباد به بهره برداری می رسد .

وی در پایان با اشاره به ساخت بیمارستان هسته ای در تهران گفت: چندماه گذشته جلسه ای با وزیر بهداشت داشتیم ودر آن جلسه اعلام کردیم که آمادگی کامل برای ساخت این بیمارستان از طرف شهرداری وجود دارد

منبع : بحران نیوز


خبر های مشابه تقدیر شهردار تهران از رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران

تاکید بر اهمیت مدیریت بحران جامعه محور در سال ۹۵

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش بحران نیوز ، در پیام نوروزی دکتر احمد صادقی خطاب به گروه های دوام آمده …

انتقال ۳۵۰ نفر به بیمارستان در ۲۴ ساعت گذشته

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش بحران نیوز، حسن عباسی با اعلام این خبر گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۹۸ مأموریت …

تهران رکورددار جهان در فرونشست زمین/ پایتخت باید تخلیه شود!

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملتهر ان هر روز یک میلی متر از زمین در تهران نشست می کند یعنی در سال …

مهم ترین مخاطرات طبیعی و انسان ساز شهر تهران

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل مهندس محسن نادی معاون عملیات، مقابله و پدافند غیر عامل سازمان در گفت و گوی ویژه این …

آخرین اخبار و مقالات