اطلاعات ۱۰ هزار مجرم سابقه‌دار وارد بانک اطلاعات ژنتیکی شده است و این بانک در سال جدید تکمیل‌تر می‌شود.

اطلاعات ۱۰ هزار مجرم سابقه‌دار وارد بانک اطلاعات ژنتیکی شده است و این بانک در سال جدید تکمیل‌تر می‌شود.
بازدید 149 زمان 2017/04/05 کد خبر 5651

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، مدیرکل پزشکی قانونی گفت: در بانک ژنتیک با دو طیف از افراد مواجه …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، مدیرکل پزشکی قانونی گفت: در بانک ژنتیک با دو طیف از افراد مواجه هستیم؛ مجرمان سابقه دار و مشاغل پرخطر؛ برای تهیه فایل ژنتیکی مجرمان سابقه دار مصوبه های لازم دریافت و در حال حاضر حدود ۱۰ هزار پروفایل ژنتیکی تهیه و در بانک ذخیره شده است که این فعالیت منجر به کشف سریع جرایم و در نهایت پیشگیری از وقوع جرم خواهد شد.

شجاعی با اشاره به حوادث اخیر در سال گذشته بیان کرد: در حوادث اخیر اهمیت کارمان نشان داده شد و به توانمندی کار تخصصی پی بردیم.

مدیرکل پزشکی قانونی کشور افزود: ضرورت بانک ژنتیک درهریک از این سه حادثه روشن بود و پیشنهادمان این است که اطلاعات تمام اقشار آسیب‌پذیر مانند اتش نشانان، خلبانان و اصحاب رسانه به مرور وارد بانک شود. 

وی اضافه کرد: اهمیت بانک ژنتیک برای کشف مجرم بسیار کمک می‌کند اگر بتوانیم اطلاعات ژنتیک مجرمان را در بانک داشته باشیم و سرنخی را از صحنه جرم بدست آوریم بانک هویت مجرم را بلافاصله شناسایی می‌کند وقتی مجرمان بدانند که گیر میفتند جرم کاهش پیدا می‌کند.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه اطلاعات ۱۰ هزار مجرم سابقه‌دار وارد بانک اطلاعات ژنتیکی شده است و این بانک در سال جدید تکمیل‌تر می‌شود.

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات