اتهام امنيتي انگليس به ايران

اتهام امنيتي انگليس به ايران
بازدید 139 زمان 2017/04/08 کد خبر 5693

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، سازمان سی آی آر در گزارش خود ادعا کرده است که تهران هواپیماهای …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، سازمان سی آی آر در گزارش خود ادعا کرده است که تهران هواپیماهای بدون سرنشین خود با نام های قاصف-۱ و ابابیل ۲ را به یمن ارسال و آنها را در اختیار حوثی ها در این کشور قرار داده است.

وب سایت سازمان تحقیقاتی جنگ افزارها در انگلیس با انتشار گزارشی ادعا کرد که ایران هواپیماهای بدون سرنشینی را از مسیر دبی و عمان به یمن ارسال کرده است و حوثی های یمن از این هواپیماها برای حمله به سامانه های دفاع موشکی در عربستان سعودی استفاده کرده است.

سازمان سی آی آر در گزارش خود ادعا کرده است که تهران هواپیماهای بدون سرنشین خود با نام های قاصف-۱ و ابابیل ۲ را به یمن ارسال و آنها را در اختیار حوثی ها در این کشور قرار داده است.

تام مکتی، یکی از محققان این سازمان در این باره عنوان کرده است که نیروهای اماراتی در یمن توانسته اند به بقایای هواپیمای بدون سرنشین حوثی ها در این کشور دست پیدا کنند و انجام تحقیقات بر این بقایا نشان می دهد که این هواپیماهای بدون سرنشین ساخت ایران است.

این محقق بریتانیایی در ادامه ادعا کرد که قیمت هریک از این هواپیماها به ۱۰ هزار دلار می رسد که توانسته آسیب های بسیاری را به سامانه دفاع موشکی پاتریوت عربستان سعودی وارد کند که قیمت آن به بیش از چندین میلیون می رسد.

کارشناسان اطلاعاتی در این سازمان همچنین در ادامه ادعا کردند که ایران این هواپیماها را نخست به دبی و پس از آن به عمان منتقل کرده است و پس از آن این هواپیماها به یمن منتقل شده است.

۲ سال  از حمله نیروهای ائتلاف عربی به رهبری عربستان به یمن می گذرد، ریاض تهران را به حمایت از حوثی ها متهم می کند.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه اتهام امنيتي انگليس به ايران

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات