امنيت/ ويکي ليکس مشخصات بدافزار خطرناک سيا را منتشر کرد

امنيت/ ويکي ليکس مشخصات بدافزار خطرناک سيا را منتشر کرد
بازدید 550 زمان 2017/04/08 کد خبر 5701

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، به نقل از ديجيتال ترندز، اين ابزار از سال ۲۰۱۳ به طور گسترده …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، به نقل از ديجيتال ترندز، اين ابزار از سال ۲۰۱۳ به طور گسترده مورد استفاده قرار داشته و ويکي ليکس دستورالعمل و مجموعه راهنماهاي منتشر شده براي کاربرد آن را نيز بر روي سايت خود در دسترس علاقمندان قرار داده است.
ويکي ليکس نحوه عملکرد اين بدافزار را نيز افشا کرده است. بر اين اساس Grasshopper بعد از نصب بر روي رايانه هاي هدف به جمع آوري اطلاعات از آنها پرداخته و حاوي بخش ها و ابزار متنوعي براي پيشبرد اقدامات هکري خود بوده است.
Grasshopper از قابليت از کار انداختن و پاکسازي نرم افزارهاي ضدويروس هم برخوردار است و يک نکته جالب در مورد آن طراحي اين بدافزار بر مبناي بدافزار ديگري به نام Carberp است که توسط جنايتکاران آنلاين روس براي خالي کردن حساب هاي بانکي طراحي شده است.
کدهاي تروجان Carberp که سالها در روسيه و ديگر کشورهاي مشترک المنافع براي سرقت اطلاعات مالي قربانيان به کار گرفته شده بود، در سال ۲۰۱۳ در اينترنت افشا شد و سيا نيز از برخي کدهاي Carberp براي طراحي Grasshopper‌ سود برده است.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه امنيت/ ويکي ليکس مشخصات بدافزار خطرناک سيا را منتشر کرد

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات