سیستم بانکی معیوب از موانع اصلی پیش روی رونق مسکن/ کمک به دولت برای ایجاد تحرک در مسکن مهم ترین اولویت کمیسیون عمران مجلس در سال جدید

سیستم بانکی معیوب از موانع اصلی پیش روی رونق مسکن/ کمک به دولت برای ایجاد تحرک در مسکن مهم ترین اولویت کمیسیون عمران مجلس در سال جدید
بازدید 591 زمان 2017/04/08 کد خبر 5725

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی ،اقبال محمدیان با اشاره به اولویت های کمیسیون عمران مجلس برای تحقق شعار …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی ،اقبال محمدیان با اشاره به اولویت های کمیسیون عمران مجلس برای تحقق شعار سال، گفت: کمک به بخش مسکن برای خروج از رکود مهم ترین اولویت این کمیسیون در سال جاری است.

نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بسیاری از مشاغل با رونق مسکن احیا می شوند، افزود: در صورتی که بتوان سازوکاری برای افزایش ساخت و ساز در کشور تهیه کرد، می توان به خروج مسکن از رکود و همچنین مشاغل مرتبط با آن در سال جاری امیدوار بود.

سیستم بانکی معیوب کشور یکی از موانع اصلی پیش روی رونق مسکن است

وی با تاکید بر اینکه یکی از موانع اصلی پیش روی رونق اقتصادی سیستم بانکی معیوب کشور است، گفت: متاسفانه بانک ها فقط در سود سهیم شده و در پرداخت تسهیلات یک ضعف بزرگ دارند که نتیجه آن ناکارآمدی سیاست تسهیلات دهی بر بازار مسکن است.

محمدیان ادامه داد: روابطی که در سیستم بانکی به شکل ناصحیح در جریان است اجازه موفق بودن سیاست ها برای رونق اقتصادی و رشد بخش مسکن را گرفته است.

وی با بیان اینکه با رونق مسکن مشاغل بسیاری احیا می شود، افزود: با احیای مسکن ضمن رفع نیازمندی های ضروری جامعه گام موثری در جهت اجرایی کردن فرمایش مقام معظیم رهبری به شکل عینی که برای مردم قابل لمس باشد برداشته می شود.

ضرورت توجه به خانه دار شدن مردم با در نظر گرفتن سازوکار مشخص

محمدیان ادامه داد: تلاش برای ایجاد بستر مناسب در راستای خانه دار شدن اقشار مختلف جامعه،مصداق تحقق اقتصاد مقاومتی،تولید و اشتغال است.

وی با بیان اینکه کمیسیون عمران مجلس نظارت بر کار مسکن، ساخت و ساز درون کشور، وضعیت جاده های آسفالته، ریلی،هوایی و دریا را بر عهده دارد، افزود: توجه ویژه به جادهای آسفالته، ریلی، هوایی و دریایی برای انتقال بار و مسافر می تواند مثمر ثمر باشد که این مهم باید در سال جدید با تدابیر ویژه در دستور کار قرار می گیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به حوادث بیشماری که در جاده ها رخ می دهد، گفت: ما کشوری هستیم که خطرات جاده ها بسیار زیاد است برای کاهش این خطرات باید در سال جدید اقدام شود، زیرا توجه به این مهم می تواند تراتزیت جاده ای را برای ما تقویت کند.

وی ادامه داد: اصلاح هندسی جاده ها توجه به جاده های ریلی برای حمل بار می تواند تقویت اقتصاد را در پی داشته باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: کمیسیون عمران مجلس در سال جدید با تمام توان و در صورت لزوم با تشکیل کمیته های تخصصی شعال سال را پیگیری خواهد کرد.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه سیستم بانکی معیوب از موانع اصلی پیش روی رونق مسکن/ کمک به دولت برای ایجاد تحرک در مسکن مهم ترین اولویت کمیسیون عمران مجلس در سال جدید

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات