همه بخش‌های حکومت باید کارآفرینی را مهمترین وظیفه خود تلقی کنند/داشتن اقتصاد پویا امنیت ملی را تحکیم می‌بخشد

همه بخش‌های حکومت باید کارآفرینی را مهمترین وظیفه خود تلقی کنند/داشتن اقتصاد پویا امنیت ملی را تحکیم می‌بخشد
بازدید 491 زمان 2017/04/09 کد خبر 5735

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در آغاز جلسه علنی امروز (سه شنبه، …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در آغاز جلسه علنی امروز (سه شنبه، ۱۵ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود ضمن تبریک سال جدید به نمایندگان مجلس و ملت ایران گفت: شعار اقتصاد مقاومتی، تولید ملی و اشتغال که رهبری معظم برای سال جاری اعلام فرمودند و سخنرانی پرمغز ایشان در ابتدای سال مهمترین مسئله اساسی کشور را مورد توجه همگان قرار داد. 
 
وی افزود: همه بخش‌های حکومت و ملت ایران باید فرصت کارآفرینی در سال جدید را مهمترین وظیفه خود تلقی کنند چرا که بدون تردید آنچه که امروز استقلال کشور حتی از جهت سیاسی و فرهنگی را تضمین می نماید و آنچه امینت ملی کشور را تحکیم می بخشد و عزت ملی را تامین می کند و جایگاه ملت ایران را در منطقه به پیش می‌برد، داشتن اقتصادی پویا و ثروت ساز متکی بر تولید ملی، برون گرا و صادرات محور است.
 
رئیس قوه مقننه تصریح کرد: تمرکز جدی بر تولید ملی و جلوگیری از قاچاق و ایجاد اشتغال برای جوانان علاوه بر یک نیاز واقعی در حوزه اقتصاد، عامل مهم تعیین کننده در حوزه سیاسی، امنیتی و فرهنگی کشور نیز می باشد.
 
رئیس مجلس تأکید کرد: زیرساخت‌های کشور در زمینه‌های مختلف آمادگی صادرات را فراهم کرده است و عزمی محکم با روحیه‌ای مجاهدانه دستیابی به این مهم را آسان می‌کند.

وی با بیان اینکه مجلس با ساماندهی بسترهای لازم جهت جهش در کارآفرینی و صادرات را بر خود فرض می‌داند، اظهار داشت: خوشبختانه در چند سال اخیر قوانین مهمی برای تسهیل فضای کسب و کار و ایجاد فضای مهم برای سرمایه‌گذاری تصویب شده است به ویژه در برنامه ششم توسعه در هر بخش تکالیف روشنی را در بخش صنعت، معدن، کشاورزی و آموزش و خدمات و عمران در نظر گرفته است که اجرای درست این قوانین جهش در تولید و صادرات و ایجاد اشتغال برای کشور را سامان خواهد داد.

لاریجانی با اشاره به اینکه از دولت می‌خواهیم برنامه اجرایی خود را در زمینه حمایت از تولید ملی و ایجاد اشتغال به مجلس ارائه کند، تصریح کرد: چنانچه علاوه بر این قوانین دولت نیاز به قوانین دیگری در جهت حمایت از تولید داشت هر چه سریع‌تر به صورت لایحه ارائه کرده تا در مجلس بررسی شود.

رئیس مجلس ادا مه داد: ‌از آنجایی که در قانون برنامه ششم مسیر اصلی کشور در پنج سال آینده مشخص شده است و محوریت آن قانون هم تحقق اقتصاد مقاومتی است هر کمیسیون تخصصی در حوزه خود گروهی را جهت پیگیری اجرای قانون برنامه مشخص کرده تا به موقع آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های مربوطه را توسط وزارتخانه‌ها را تدوین کرده و به تصویب برساند و همچنین دستگاه‌های اجرایی نحوه اجرای قانون برنامه مشخص و کمیسیون مربوطه را در جریان امر بگذارند.

وی بیان داشت: همچنین کمیسیون‌های تخصصی هر شش ماه گزارشی را از نحوه اجرای قانون برنامه ششم به مجلس ارائه کنند.

لاریجانی اظهار داشت: کمیسیون ویژه‌ای که در مجلس اخیرا تصویب و اعضای آن مشخص شد در موضوع تولید ملی و ایجاد اشتغال متمرکز شده و نحوه اجرای چند قانون تسهیل فضای کسب و کار و رفع موانع تولید را پیگیری کنند و همچنین نحوه حمایت از تولید توسط دستگاه‌های اجرایی کشور را پیگیری و چنانچه نیاز به قوانین جدیدی بود به مجلس ارائه طریق نمایند و حداقل دو گزارش در سال جاری به خانه ملت ارائه کنند.

رئیس مجلس در ادامه تأکید کرد: کمیسیون‌های تخصصی مجلس با همکاری مرکز پژوهش‌های مجلس نحوه حمایت از تولید ملی و ایجاد اشتغال و جهش صادراتی را در حوزه کاری خود مشخص کرده و اقدامات لازم را با دستگاه‌های اجرایی مربوطه سامان دهند و ظرف یک ماه آینده برنامه کاری سال خود را به هیأت رئیسه مجلس ارائه کرده و تا پایان سال حداقل دو گزارش به مجلس در این زمینه تقدیم کند.

وی خاطرنشان کرد: هیئت رئیسه مجلس نیز پیگیری لازم را در این موارد خواهد داشت و امیدواریم با تدابیر مقام معظم رهبری و همت سه قوه کشور سال ۹۶ شاهد ارتقای تولید ملی و بهبود شرایط اشتغال در کشور باشیم.
 
لاریجانی اظهار داشت: به یمن ورود به ماه رجب در ابتدای سال جدید امیدواریم خداوند برکات خود را بر ملت عزیز ما نازل کند.

وی با بیان اینکه حجم مسافرت‌های زیاد در این ایام نیازمند تدابیر مختلفی از جانب دستگاه‌های مسئول بود، تصریح کرد: لازم است از همه عزیزانی که در این ایام در خدمت به ملت تلاش مضاعفی نمودند تشکر و سپاسگزاری کنم، ‌به خصوص نیروهای مسلح که امنیت خوبی را در ایام سامان دادند.

لاریجانی ادامه داد: نیروی انتظامی و پلیس هم که شبانه‌روز خدمتگزاری مستمر داشتند و نیروهای امدادی همچون هلال احمر، ‌وزارت بهداشت، نیروهای آتش‌نشانی، راهداری‌ها، خدمات هوایی، ریلی و زمینی وزارت راه، بخش‌های ایرانگردی سازمان میراث فرهنگی و ایرانگردی و جهانگردی، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنایع و تجارت که امکانات مورد نیاز را فراهم کردند و همچنین استانداران،‌ وزارت کشور، بخشداران و فرمانداران و پرسنل مربوطه که در تأمین سفرهای مربوطه بهتر مردم سهم داشتند سپاسگزاری می‌کنم.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه همه بخش‌های حکومت باید کارآفرینی را مهمترین وظیفه خود تلقی کنند/داشتن اقتصاد پویا امنیت ملی را تحکیم می‌بخشد

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات