فرار رو به جلوى اردن با احضار سفیر ایران

فرار رو به جلوى اردن با احضار سفیر ایران
بازدید 111 زمان 2017/04/10 کد خبر 5765

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، خبرگزاری عمون اردن بعداز ظهر  روز یکشنبه  خبر داد که وزارت خارجه اردن، …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، خبرگزاری عمون اردن بعداز ظهر  روز یکشنبه  خبر داد که وزارت خارجه اردن، مجتبی فردوسی پور سفیر ایران در امان را احضار کرده  و به اظهارات اخیر مقامات ایرانی از جمله سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اعتراض  کرده است.

این  در شرایطی است که عبدالله دوم پادشاه اردن که اخیراً با نخست وزیر انگلیس دیدار کرده بود، دو روز قبل در مصاحبه با روزنامه واشنگتن پست، ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرد و مدعی شد که ایران و ابوبکر بغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش در یک کفه تروریسم قرار دارند.

نخست وزیر انگلیس هم اخیرا اظهاراتی را علیه ایران ایراد کرده بود.

عبدالله دوم مدعی شد: برخی از مشکلات استراتژیک در منطقه ما وجود دارد که به ایران ربط دارد، اما ما فرصت داریم راه حلی برای حل نزاع فلسطین و اسرائیل پیدا کنیم. این امر ثبات را در منطقه تقویت و امنیت را برای اسرائیل که با تهدید ایران روبه رو است، محقق می‌کند.

سخنگوى وزارت خارجه ایران به این اظهارات واکنش نشان داد و  این اظهارات را نسنجیده و سخیف توصیف کرد.

بهرام قاسمى گفت: به نظر می رسد پادشاه اردن در تعریف تروریسم دچار یک اشتباه راهبردى و اساسی است و تعابیر به کار رفته در اظهارات ایشان  به  سادگی نشان دهنده  بی مایه گی و عمق اندک نگاه وى به تحولات منطقه است.  صواب آن است  که  ایشان در ابتدا به آمارهای رسمی منتشر شده از تروریست های اردنی که به داعش و دیگر گروههای خونریز و جاهل می پیوندند اندک توجه و نگاهی داشته باشد و سپس درباره ایران که در خط مقدم مبارزه با تروریسم‌ و افراطی گری و برای تحکیم امنیت تمام منطقه تلاش و مجاهدت می کند، اظهار نظر نمایند.

اما وزارت خارجه ایران فقط به موضع گیرى صرف بسنده کرد، در حالى که انتظار این بود که سفیر اردن در ایران به خاطر این اظهارات تند شاه اردن احضار شود. این تعلل باعث شد که اردن با فرار رو به جلو سفیر ایران را احضار کند و در جایگاه مدعى قرار گیرد. 

عبدالله دوم به‌عنوان تنها پادشاه عربی که از مادری انگلیسی به دنیا آمده و در آکادمی نظامی انگلیس در آلمان غربی دوره دیده است. او علاوه بر این، همواره مواضع نزدیکی به غرب و رژیم صهیونیستی داشته و یکی از حامیان اصلی طرح سازش موسوم به «صلح عربی-اسرائیلی» و از مشوقان نظریه دو کشور «فلسطینی-اسرائیلی» است.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه فرار رو به جلوى اردن با احضار سفیر ایران

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات