افتتاح مرکز مدیریت راهبردی امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات در اصفهان

افتتاح مرکز مدیریت راهبردی امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات در اصفهان
بازدید 148 زمان 2017/04/10 کد خبر 5779

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی به نقل از اداره‌‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، رسول زرگرپور …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی به نقل از اداره‌‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در جلسه شورای فضای مجازی استان که پیرامون راه‌اندازی مرکز امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات (‌افتا‌) در استان برگزار شد، اصفهان را استانی ویژه خواند و اظهار داشت: اصفهان از یک طرف معین استان تهران و به همین دلیل نیز محل استقرار مرکزیت سازمان‌های مختلف است و از طرف دیگر هم این استان در بسیاری از حوزه‌ها از نظر تأثیرگذاری و بعد ملی بعد از استان تهران قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه اصفهان در بخش صنعتی و دانشگاهی جایگاه بالایی دارد، افزود: این موارد در کنار وجود مراکز هسته‌ای در اصفهان سبب می‌شود که امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات بسیار جدی مورد توجه قرار گیرد و به همین دلیل تمام زیرساخت‌های استقرار دولت الکترونیک در اصفهان صورت گرفته و امیدوار هستیم به عنوان نخستین استان کشور شاهد استقرار کامل دولت الکترونیک در اصفهان باشیم.

استاندار اصفهان بیان کرد: استان اصفهان در بحث اشتغال با مشکلاتی مواجه است بنابراین بسیارمهم است که در کنار حفظ مسائل امنیتی IT در این حوزه اشتغال ایجاد کنیم.

وی آمار بالایی از بیکاران استان را از فارغ التحصیلان دانشگاهی خواند و تصریح کرد: ایجاد مرکز امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات می‌تواند به اشتغال این افراد کمک کند.

زرگرپور گفت: با توجه به مجموع شرایط استان، این مقوله باید به صورت جدی، با قوت، قدرت و باور پیگیری شود و مدیریت استان آماده است که به صورت تمام قد از آن حمایت کند. باید دستگاه‌های اجرایی نیز با قوت با این مرکز همکاری داشته باشند.

وی اصفهان را بعد از تهران از نظر مقوله امنیت با اهمیت خواند و خاطرنشان کرد: این موضوع نیز از‌جمله مواردی است لازمه ایجاد و حمایت از این مرکز را دو‌چندان می‌کند.

امنیت در فضای مجازی به مراتب از امنیت در فضای حقیقی مهمتر است

رئیس مرکز ملی و دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور در این جلسه به تشریح وظایف و علمکرد این مرکز پرداخت و اظهار داشت: امنیت در فضای مجازی به مراتب از امنیت در فضای حقیقی مهمتر است، چراکه فضای مجازی روز به روز در حال توسعه است.

ابوالحسن فیروزآبادی با بیان اینکه نهادها به تنهایی نمی‌توانند امنیت را در فضای مجازی برای مردم ایجاد کنند، افزود: باید همه موسسات، دستگاه‌ها و تشکل‌ها که در فضای مجازی شکل می‌گیرند، امنیت خود را نیز تامین کنند و در این راستا باید حراست از IT به منظور حراست از درگاه اطلاعاتی در سازمان‌ها مورد توجه قرار گیرند.

وی با بیان اینکه این مرکز ظرفیت اشتغال بالایی را به دنبال دارد، گفت: امنیت یک مقوله یکپارچه است و باید وحدت فرماندهی داشته باشد و در این زمینه مرکز مدیریت راهبردی افتا، وحدت مدیریت هدایت حوزه افتای استان را بر‌عهده دارد.

به گزارش تسنیم، در ا‌ین جلسه اکبر اکبریان به عنوان به عنوان مسئول مرکز مدیریت راهبردی افتا در استان اصفهان معرفی شد.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه افتتاح مرکز مدیریت راهبردی امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات در اصفهان

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات