۳۶ موشک “تام هاوک” آمریکا را روسیه سرنگون کرد

۳۶ موشک “تام هاوک” آمریکا را روسیه سرنگون کرد
بازدید 161 زمان 2017/04/11 کد خبر 5803

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی به نقل از شبکه تلویزیونی السومریه نیوز، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده بود …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی به نقل از شبکه تلویزیونی السومریه نیوز، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده بود که ۵۹ فروند موشک از نوع تام هاوک را بامداد جمعه گذشته به سمت پایگاه هوایی الشعیرات سوریه در شهر حمص در مرکز سوریه شلیک کرده که ۵۸ موشک به هدف رسیده است.

اما براساس اطلاعات وزارت دفاع روسیه، فقط ۲۳ موشک آمریکایی به پایگاه الشعیرات رسید و این سوال برای خبرگزاری ها و رسانه های جهان ایجاد شد که برای ۳۶ موشک دیگر که به هدف مورد نظر نرسیده، چه اتفاقی افتاده است. پاسخ روزنامه روسی “نزاویسیمایا گازتا” این بود که این موشک های آمریکایی که به پایگاه الشعیرات نرسیده، سرنگون شده است.

برپایه این گزارش، بعید است که موشک های سامانه های دفاع هوایی “اس – ۴۰۰” یا “اس – ۳۰۰” که از پایگاه حمیمیم و بندر طرطوس در سوریه محافظت می کنند، موشک های آمریکایی را سرنگون کرده باشند زیرا موشک های تام هاوک در مسافت دور از محل استقرار موشک های ضد موشک “اس – ۴۰۰” و “اس – ۳۰۰” به سمت هدف خود حرکت کرده اند.

براساس این گزارش، امکان سپردن ماموریت مقابله با موشک های آمریکایی مهاجم به پرسنل سامانه های “اس -۳۰۰” و “اس ۴۰۰” نبوده؛ درحالی که می توان این ماموریت را به جنگنده های “سوخوی ۳۵” و “سوخوی ۳۰ اس ام” سپرد که می  توانند موشک های تام هاوک را با شلیک موشک های هوا به هوا و گلوله های توپ سرنگون کنند و همچنین می توانند چاشنی آن را با ارسال پارازیت از کار بیاندازند.

به نوشته روزنامه نزاویسیمایا گازتا، قرار بود که آمریکایی ها به شلیک ۳۶ موشک از ناوشک “روس” اکتفا کنند اما این موشک ها از سوی جنگنده های روسیه سرنگون شد لذا آمریکایی ها مجبور شدند که موشک های ناوشکن “پوتر” را – زمانی که جنگنده های روس به پایگاه خود باز می گشتند – شلیک کنند.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه ۳۶ موشک “تام هاوک” آمریکا را روسیه سرنگون کرد

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات