بدعهدی انگلیس در فروش کیک زرد به ایران قابل‌ پیش‌بینی بود

بدعهدی انگلیس در فروش کیک زرد به ایران قابل‌ پیش‌بینی بود
بازدید 126 زمان 2017/04/12 کد خبر 5819

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، ابوالفضل ابوترابی در واکنش به بدعهدی انگلیس در فروش ۹۵۰ تن کیک زرد …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، ابوالفضل ابوترابی در واکنش به بدعهدی انگلیس در فروش ۹۵۰ تن کیک زرد به ایران، افزود: به طور حتم بدعهدی و رویکرد خصمانه کشورهای غربی قابل پیش بینی بود و ما هیچ امیدی به این کشورها برای همکاری با ایران نبسته بودیم.

نماینده مردم نجف آباد، تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به نظر من اقدام انگلیس در لغو قرارداد فروش کیک زرد به ایران در راستای سیاست امریکا در نقض یکطرفه برجام است.

وی گفت: امریکایی ها در چند ماه اخیر با استفاده از خلأهای قانونی و حقوقی توافق هسته‌ای، عملا برجام را نقض کرده اند اما ایران نمی‌تواند به این مسئله اعتراض کند و در میان مسئولان دولتی نیز عزمی برای این اقدام وجود ندارد.

ابوترابی افزود: یکی از  انتقادات کنونی به دولت این است که به رغم پیش بینی های صورت گرفته و تأکید رهبر معظم انقلاب درباره بدعهدی کشورهای غربی، اما هیچ اقدام اساسی برای رفع این دغدغه ها صورت نگرفته است.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: انگلستان در طول تاریخ همواره اقدامات بسیاری علیه جمهوری اسلامی صورت داده است در قرن اخیر نیز تمام اقداماتش در راستای سیاست های امریکا عملیاتی شد و امروز هم بر اساس فرامین ایالات متحده اقداماتی علیه ایران انجام می دهد.

وی گفت: در شرایط کنونی به علت اجرای برجام، ذخایر اورانیوم غنی شده ما بسیار پایین است و بدعهدی انگلیس در فروش کیک زرد، کشور را با مشکل در این حوزه رو به رو می کند، به ویژه برای استفاده در نیروگاه بوشهر جهت تولید برق به صفحه های سوخت نیاز داریم، که این رویکرد انگلیس مشکل ساز خواهد بود.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه بدعهدی انگلیس در فروش کیک زرد به ایران قابل‌ پیش‌بینی بود

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات