راه‌اندازی ۴ خط تولید تجهیزات راهبردی دفاعی در سال ۹۶/ یگان‌های زرهی و ضدزره نزاجا به تیپ‌های هجومی تغییر یافتند

راه‌اندازی ۴ خط تولید تجهیزات راهبردی دفاعی در سال ۹۶/ یگان‌های زرهی و ضدزره نزاجا به تیپ‌های هجومی تغییر یافتند
بازدید 532 زمان 2017/04/12 کد خبر 5831

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز چهارشنبه …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز چهارشنبه در نشست خبری سال ۹۶ را سالی سرشار از امنیت و آرامش دانست و اظهار داشت: چون چراغ راه ما ارشادات فرمانده کل قوا است این سال مقطع گشایش افق‌های جدیدی برای نیروی زمینی خواهد بود.

وی با بیان اینکه ما برای ساماندهی یک حرکت جهادی در رکاب مقام معظم رهبری در سال ۹۶ از ۳ سند بالادستی که مجموعه ارشادات فرماندهی کل قواست برخوردار هستیم، گفت: در این سال اقداماتی را تنظیم کرده‌ایم که مهمترین آنها اجرای فرمایشات نوروزی مقام معظم رهبری با محوریت شعار سال است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: در سال ۹۶، ۴ خط تولید انواع قطعات و تجهیزات راهبردی دفاعی را راه‌اندازی خواهیم کرد که یک گام بزرگ و انقلابی خواهد بود تا بتوانیم در ابعاد مختلف پاسخگوی انواع تجهیزات بومی باشیم.

امیر حیدری ادامه داد: این خط تولیدها شامل راه‌اندازی خط تولید ساخت قطعات تانک و نفربر در کارخانجات تانک‌سازی مسجد سلیمان، راه‌اندازی خط تولید در کارخانجات نصر و فتح اصفهان در زمینه تولید تجهیزات زرهی، تولید قطعات بالگردی در صنایع یا علی اصفهان و همچنین را‌ه‌اندازی خط تولید قطعا خودروهایی که در چرخه تولید هستند در اصفهان و راه‌اندازی دو خط تولید دیگر در تهران با مشارکت بخش خصوصی برای تامین قطعات تریلرهای نزاجا.

وی با بیان اینکه یکی از ابزارهای تقویت بازدارندگی و حفظ شرایط سریع مقابله با دشمن، دارا بودن یگان‌های چابک و پرتحرک و اشراف اطلاعاتی است خاطر نشان کرد: در این زمینه برنامه بازطراحی ساختار نیروی زمینی ارتش مبتنی بر تحرک و کارآمدی یگان‌ها را تنظیم کرده‌ایم که در ۵ مولفه تعریف شده و به استحضار فرمانده کل قوا هم رسیده است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: در این زمینه تعدادی از تیپ‌های نزاجا به تیپ‌های متحرک و نجومی تبدیل شده‌اند تا بتوان در کوتاه‌ترین زمان ممکن در صحنه تهدید حاضر و به آن پاسخ داد. همچنین ساختار یگان‌های زرهی و ضد زره هم به تیپ‌های هجومی زرهی و ضد زره تغییر پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: همچنین در سال گذشته تیپ‌های واکنش سریع بوجود آمد و بخشی از آن را هم در سال ۹۶ بوجود خواهیم آورد.

امیر حیدری اظهار داشت: با توجه به اینکه امروزه استفاده از پهباد یکی از ضرورت‌های نیروهای مسلح است ما در یگان نیروی زمینی ارتش گروه پهپادی را بوجود آورده‌ایم و قصد داریم در سال جاری این گروه را مجهز به انواع تاکتیک‌های یگان‌های پهپادی پیشرفته برای حضور در صحنه عملیات در شب با برد بلند و طول مدت عملیاتی مورد نیاز یگان‌های ارتش در بیاوریم تا بتوانیم در گستره کشور حضور داشته باشد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به مطالعه تهدیدات در سطح نیروهای مسلح خاطر نشان کرد: سعی می‌کنیم با مطالعه تهدیدات آنهایی را که بومی هستند احصاء کرده و نیازهای عملیاتی نزاجا را بر آن اساس تعریف کنیم.

وی با اشاره به انجام رزمایش در سال جاری توسط نیروی زمینی ارتش عنوان کرد: سعی می‌کنیم در رزمایشهایی که در سال جاری اجرا خواهیم کرد تاکتیک‌های جدیدی را خلق کرده و از استفاده تاتکیک‌های گذشته بپرهیزیم. ما در سال جاری دو گونه رزمایش خواهیم داشت یک نوع رزمایش های تخصصی که در آن یک رسته خاص حضور خواهد داشت و یک نوع هم رزمایش‌های چند رسته‌ای که در آن تخصص‌های مختلف با هم همکاری خواهند کرد.

امیر حیدری با اشاره به برنامه‌های ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: برگزاری صبحگاه مشترک توسط نیروهای ۴ گانه ارتش در پنجشنبه هفته جاری، رونمایی از بخشی از دستاوردهای جدید نزاجا، بازدید از خبرگزاری فارس و حضور اصحاب رسانه در پادگان‌ها و همچنین چهارشنبه هفته آینده دیدار با وابستگان نظامی خارجی حاضر در ایران در دانشگاه افسری امام علی (ع) از جمله این برنامه‌هاست. همچنین بنده به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه در تهران سخنرانی خواهم کرد و مراسم رژه نیروهای ارتش هم در روز سه‌شنبه ۲۹ فروردین در مقابل مرقد حضرت امام (ره) اجرا خواهد شد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه تهدیدات را رصد می‌کنیم در حال طراحی و تولید تجهیزاتی هستیم که بتوانند جوابگوی نیازمندی ارتش باشد. نزاجا در سال ۹۶ از انواع تجهیزات و تسلیحاتی که بومی هستند در ۳ بخش سلاح‌های زمینی مخصوصا  سلاح‌های تک تیرانداز، تجهیزاتی که در بحث سد و موانع به کار می‌آیند رونمایی خواهد کرد و در زمینه ارتقاء، تحرک و کارآمدی هم دو دستاورد مهم خواهیم داشت.

وی درباره برنامه معیشتی کارکنان نزاجا هم گفت: در سال ۹۶، ۱۴ برنامه معیشتی را برنامه‌ریزی کردیم و جهت اجرا به یگانهای نیروی زمینی ابلاغ شده است.

امیر حیدری با بیان اینکه ما یگانهای واکنش سریع را مطابق تجاربی که از رصد اتفاقات کشورهای اطراف داریم تشکیل داده‌ایم اظهار داشت: ما معتقدیم روش جنگیدن در آینده متفاوت خواهد بود و برای پاسخگویی به تهدیدات در کوتاهترین زمان ممکن این یگانها تشکیل شده‌اند. این یگانها متشکل از کارکنانی هستند که انواع آموزشها شامل چتربازی، چریک و ضد چریک، کوهستان، تکاور و کماندو را طی کرده و آمادگی اجرای ماموریت در شرایط مختلف اقلیمی را دارند حتی آموزش زبانهای خارجی را هم دیده‌اند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش  در پایان با اشاره به بحث خروج پادگانهای نیروی زمینی از داخل شهرها تصریح کرد: ما برای این موضوع در تهران و سایر شهرها برنامه‌هایی داریم اما در شهر تهران نمی‌شود زمان مشخصی برای آن اعلام کرد ولی آماده هستیم با همکاری مسئولین شهری این پادگانها را از تهران خارج کنیم.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه راه‌اندازی ۴ خط تولید تجهیزات راهبردی دفاعی در سال ۹۶/ یگان‌های زرهی و ضدزره نزاجا به تیپ‌های هجومی تغییر یافتند

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات