توافق با ایران مایه ننگ است

توافق با ایران مایه ننگ است
بازدید 563 زمان 2017/04/12 کد خبر 5839

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، ترامپ در گفتگوی اختصاصی با روزنامه نیویورک پست گفت مجری نیویورک پست از …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، ترامپ در گفتگوی اختصاصی با روزنامه نیویورک پست گفت مجری نیویورک پست از ترامپ پرسید آیا این وضع موجب می شود وی درباره توافق هسته ای اوباما با ایران دچار تردید بیشتری شود؟

ترامپ در پاسخ گفت:«من به تردید بیشتر درباره ایران نیازی ندارم. توافق هسته ای با ایران بدترین توافق ممکن است. این مایه ننگ است که چنین توافقی حتی امضاء شد.

 این توافق، ایران را از کشوری که آماده از همه پاشیده شدن بود به کشوری قدرتمند تبدیل کرد. ایران به توافق خودش احترام نمی گذارد. ایرانی ها به جای اینکه بگویند: «از شما به علت نجات کشورمان بسیار متشکریم»، جسور شده اند.»

ترامپ با اشاره به این مشکلات و تهاجم تهدید آمیز کره شمالی گفت:«می دانستم که یک افتضاح برای من به جا گذاشته شده است ولی وضع بدتر از آن چیزی است که فکر می کردم.»

خبرنگار از ترامپ پرسید آیا وی اخیرا با اوباما تماسی داشته است که رئیس جمهور آمریکا اینطور پاسخ داد: «خیر. من از اینکه من و ستاد انتخاباتی ام زیر نظر قرار داشتیم بسیار ناراضی هستم.»

ما وارد سوریه نمی شویم
وی گفت:«سیاست ما همان است و تغییر نکرده است. ما وارد سوریه نمی شویم.»
ترامپ که روز سه شنبه تلفنی صحبت می کرد، بشار اسد رئیس جمهور سوریه را به سبب استفاده از(به ادعای وی) گاز سارین ضد مردم کشورش، «قصاب» و «وحشی» خواند.

در حالی که شکایاتی می شود که دستیاران ترامپ درباره مسائل مختلف مربوط به سوریه و سیاست های ترامپ سخنان گیج کننده ای بیان می کنند، ترامپ با حرفهایش، ابهامات را به طور جدی برطرف کرد.

حمله به سوریه اقدامی انسانی بود
ترامپ افزود:«ماموریت مهم ما، رهایی یافتن از دست داعش است. همیشه اینطور بوده است. اما وقتی می بینید کودکان خفه می شوند و می میرند، وقتی مشاهده می کنید ریه های آنها می ترکد، مجبور بودیم به اسد ضربه -و ضربه ای سخت- وارد کنیم.»
ترامپ این حمله را ، «اقدامی انسانی» خواند.

خبرنگار از ترامپ پرسید آیا به عنوان رئیس جمهور جدید با توجه به اطلاع داشتن از مشکلات، تصمیم گیری را دشوار می داند؟

ترامپ پاسخ داد: «وقتی می دانید درباره جان انسان صحبت می کنید، دادن اجازه نهایی دشوار خواهد بود. ما در مورد شدت واکنشی که باید نشان داده شود فکر می کردیم. ما از لحاظ اهداف می توانستیم جلوتر برویم و اهداف بیشتری را هدف قرار دهیم اما فکر کردیم این برای نخستین شلیک مناسب خواهد بود. امیدواریم اسد دوباره از سلاح های شیمیایی استفاده نکند.»

پوتین همکاری کند
خبرنگار از ترامپ پرسید وی تا چه اندازه تهدیدات روسیه را جدی می گیرد و آیا فکر می کند هنوز احتمال همکاری با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه وجود دارد؟

ترامپ در پاسخ گفت:«اگر بخواهم به شکلی ملایم بگویم، ما با روسیه دقیقا در یک طول موج قرار نداریم. پوتین باید درک کند این فرد چقدر وحشی و به سبب استفاده از گاز شیمیایی علیه کودکان و نیز بمب های بشکه ای، نماد بسیار بدی برای روسیه است.»

در حالی که رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا در مسکو به سر می برد، ترامپ ابراز امیدواری کرد پوتین همکاری کند ولی گفت نمی داند که آیا پوتین همکاری خواهد کرد.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه توافق با ایران مایه ننگ است

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات