بدعهدی انگلیس در اجرای برجام باید در کمیسیون مشترک رسیدگی شود/انزوای سیاسی لندن بعد از برگزیت

بدعهدی انگلیس در اجرای برجام باید در کمیسیون مشترک رسیدگی شود/انزوای سیاسی لندن بعد از برگزیت
بازدید 519 زمان 2017/04/12 کد خبر 5851

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، مرتضی صفاری نطنزی در واکنش به بدعهدی انگلیس در فروش ۹۵۰ تن کیک …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، مرتضی صفاری نطنزی در واکنش به بدعهدی انگلیس در فروش ۹۵۰ تن کیک زرد به ایران، گفت: در شرایط کنونی انگلیس پس از خروج از اتحادیه اروپا در انزوای کامل قرار گرفته و این اقدامات نشان دهنده واماندگی این کشور است.

نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به وضعیت کشور انگلیس در عرصه بین الملل، مقامات این کشور سعی می کنند با طرح موضوعات بین المللی خود را از انزوا خارج کنند که یکی از مسائل اظهار نظر درباره توافق هسته ای است.

وی با اشاره به برخورد دوگانه انگلیس در بحث توافق هسته ای، گفت: انگلیس از یک طرف خود را متعهد به اجرای برجام می داند و این مسئله را بارها اعلام کرده و از سوی دیگر در نقض عهدی آشکار از فروش کیک زرد به ایران خودداری می کند.

صفاری نطنزی ادامه داد: در شرایط کنونی آمریکا و انگلیس سیاست یکسانی را در رابطه با مسئله اجرای برجام دنبال می کنند و هر دو این کشورها به دنبال شانه خالی کردن از تعهداتشان در اجرای توافق هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، بر لزوم پیگیری مسئله بدعهدی انگلستان در اجرای برجام و عدم فروش کیک زرد به ایران تأکید کرد و گفت: بر اساس توافق هسته ای، گروه ۱+۵ باید به تعهداتشان کاملا عمل کنند و این مسئله باید در کمیسیون مربوطه مورد رسیدگی قرار گیرد.

رییس سازمان انرژی اتمی، مخالفت انگلیس با خرید ۹۵۰ تن کیک زرد که به معلق شدن این قرارداد انجامیده است را از مصادیق بدعهدی این کشور عنوان کرد و گفت: این درخواست و مطالبه ایران به طور جدی در دست پیگیری است.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه بدعهدی انگلیس در اجرای برجام باید در کمیسیون مشترک رسیدگی شود/انزوای سیاسی لندن بعد از برگزیت

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات