پروژه های حفاظت از جنگل و مرتع با اقتصاد مقاومتی همگام شده است

پروژه های حفاظت از جنگل و مرتع با اقتصاد مقاومتی همگام شده است
بازدید 137 زمان 2017/04/13 کد خبر 5885

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، دکتر محسن یوسف پور در مراسم افتتاح دفتر مدیریت بحران و پدافند غیر …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، دکتر محسن یوسف پور در مراسم افتتاح دفتر مدیریت بحران و پدافند غیر عامل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان، با توجه به لزوم انجام هماهنگی بین دستگاه های اجرایی و بهره گیری از خرد جمعی صاحب نظران در امر پدافند غیر عامل و کاهش خسارات و آسیب های احتمالی در مواقع حساس و خطرآفرین، با استفاده از تلاش های فنی و مدیریتی تشکیل و راه اندازی چنین دفتری در اداره کل منابع طبیعی در لیست اولویت های کاری قرار گرفت که خوشبختانه در کوتاه ترین زمان ممکن این مهم به انجام رسید و این مرکز مورد بهره برداری قرار گرفت.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با اشاره به فرامین مقام معظم رهبری افزود: تمامی پروژه ها و طرح های در دست اقدام حافظان انفال الهی در راستای اقتصاد مقاومتی با اولویت حفاظت از جنگل و مرتع و موضوعات حیاتی استان گیلان همگام شده است.

دکتر امیر مرادی، مدیرکل دفتر پدافند غیر عامل استانداری گیلان نیز در این مراسم، ضمن تبریک انتصاب مدیریت جدید منابع طبیعی و آبخیزداری استان، متذکر شد: با ارایه برنامه ها و راهکارهای نوین علمی و عملیاتی از سوی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان عالی ترین مقام اجرایی استان و تمامی دستگاه های ذیربط آماده همکاری و مساعدت لازم برای صیانت هرچه بیشتر از جنگل ها و مراتع استان می باشند.

وی با اشاره به سطح عرصه های منابع طبیعی استان، تصریح کرد: وسعت عرصه های منابع ملی گیلان به حدی است که ۷۰ درصد مساحت استان را شامل می شود و چنانچه درگیر مسایل بحرانی شود به منزله زنگ خطری برای تمام گیلان است.

مرادی خاطرنشان کرد: بحران آب در جهان رو به تزاید است و لازم است حفظ منابع آبی با استفاده از شیوه های مدیریتی آبخیزداری یکی از اولیت های اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری قرار گیرد.

افشین عزیزی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان نیز به لزوم راه اندازی چنین دفاتری تاکید کرد و این امر را مقدمه ای برای تعامل بیش از پیش در مواجهه با بحران های پیش رو دانست. 

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه پروژه های حفاظت از جنگل و مرتع با اقتصاد مقاومتی همگام شده است

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات