ژنراتورهای اضطراری مراکز حیاتی کردستان باگذشت ۳۰ سال هنوز وارد مدار نشده‌اند

ژنراتورهای اضطراری مراکز حیاتی کردستان باگذشت ۳۰ سال هنوز وارد مدار نشده‌اند
بازدید 125 زمان 2017/04/13 کد خبر 5891

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، اسماعیل رضایی ظهر امروز در نخستین جلسه پدافند غیر عامل استان کردستان در …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، اسماعیل رضایی ظهر امروز در نخستین جلسه پدافند غیر عامل استان کردستان در سال ۹۶ که با حضور استاندار کردستان، مسئولان و اعضای این شورا در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد، اظهار داشت: ژانراتورهای اضطراری تا سال گذشته به خاطر بحرانی که در استان کردستان به وجود آمده بود مهم جلوه داده شد و این ژنراتورها باید تا پایان سال ۹۳ در تمام مراکز حیاتی استان نصب می‌شدند.

وی گفت: در حال حاضر در تعدادی از مراکز حیاتی و حساس استان ژنراتورهای اضطراری وجود دارند و برای تعدادی هم خریداری شده اما تعدادی از مراکز حیاتی وجود دارد که بدون ژنراتورهای اضطراری هستند.

دبیر کارگروه انرژی و آب شورای پدافند غیرعامل استان کردستان تصریح کرد: مسئله‌ای که در مورد ژنراتورهای اضطراری در مراکز حساس و حیاتی استان وجود دارد این است که این مراکز دارای ژنراتور هستند اما متأسفانه برخی از این مراکز آمادگی لازم برای مجهز شدن را ندارند و در مواقع بحران و قطعی برق نمی‌توانند وارد مدار شوند.

وی گفت: حدود ۲۰ تا ۳۰ سال است که ژنرراتورهای اضطراری در این گونه مراکز حیاتی و حساس استان نصب شده‌اند اما تاکنون وارد مدار نشده‌اند که امیدواریم امسال این مشکل حل شود.

ردیف‌های اعتباری برای انتقال آب سد قشلاق به سمت تصفیه‌ خانه سنندج در نظر گرفته شود

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان نیز در ادامه این جلسه اظهار داشت: وزارت نیرو هم به عنوان یکی از وزارت‌ها در مجموعه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران چارت سازمانی دارد.

آرش آریانژاد افزود: انتقال آب سد قشلاق به سمت تصفیه‌ خانه سنندج که روباز است و همچنین انتقال آب سد آزاد به سد قشلاق سنندج به عنوان دو پدافند غیرعامل استان مهم است که باید ردیف‌های اعتباری برای این دو موضوع مهم تعیین و در نظر گرفته شود.

وی گفت: می‌توان اعتباراتی برای انتقال آب سد آزاد به سد قشلاق سنندج به عنوان اقدامات پدافند غیرعامل جذب کرد.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه ژنراتورهای اضطراری مراکز حیاتی کردستان باگذشت ۳۰ سال هنوز وارد مدار نشده‌اند

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات