نظارت بیشتر والدین بر فرزندان عامل اصلی پیشیگری از جرایم نوجوانان در فضای مجازی

نظارت بیشتر والدین بر فرزندان عامل اصلی پیشیگری از جرایم نوجوانان در فضای مجازی
بازدید 570 زمان 2017/04/14 کد خبر 5901

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، این کارشناس پلیس فضایی تولید و تبادل اطلاعات استان کردستان  در گردهمایی والدین …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، این کارشناس پلیس فضایی تولید و تبادل اطلاعات استان کردستان  در گردهمایی والدین دانش آموزان برتر استان و دبیران و مدیران مدارس برتر شهرستان که با محوریت فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در سنندج برگزار شد اولویت پلیس فتا را پیشگیری اجتماعی و مقابله با جرائم سایبری عنوان کرد.
 
وی تصریح کرد: فضای مجازی جدای از اینکه به عنوان یک تکنولوژی، فرصت‌هایی را برای کاربران ایجاد می‌کند‌، مخاطرات و پیامدهای منفی نیز  همراه دارد  .
 
این کارشناس سایبری گفت‌: سهل‌انگاری و استفاده بی‌رویه از شبکه‌های اجتماعی که اهداف خاصی پشت آن قرار دارد، فکر و ذهن جوانان را متزلزل می‌کند و چون استفاده غیراصولی می‌شود، گاها منجر به آسیب و جرائم می‌شود.
 
وی افزود: پنهان ماندن هویت، منتشر شدن اطلاعات به سرعت، جذابیت و تنوع و وابسته به زمان نبودن از ویژگی‌های فضای سایبری است‌. امروزه استفاده از شبکه‌های اجتماعی به یکی از دغدغه‌های خانواده‌ها و آحاد جامعه تبدیل شده به طوری که شاهد افزایش جرائم در حوزه فضای مجازی هستیم.
 
این کارشناس پلیس فتا با بیان اینکه امروزه جرائم از فضای سنتی و واقعی به فضای مجازی کوچ کرده است، گفت: این شبکه‌ها در کنار فرصت‌هایی که برای کاربران ایجاد کرده تهدیدهایی را نیز به دنبال دارد و پلیس همواره به دنبال تامین امنیت برای کاربران در این حوزه است . درصد بالایی از ورودی پرونده‌های پلیس فتا جوانان هستند‌. متاسفانه کاربران با ذخیره کردن عکس و فیلم‌های خصوصی خود بر روی گوشی تلفن همراه، لب‌تاب، تبلت و…  این تجهیزات را به راحتی در اختیار دوستان و آشنایان و حتی افراد غریبه قرار می‌دهند.
 
وی در پایان اظهار کرد: والدین محترم، نظارت بیشتری بر فرزندان در استفاده از فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی داشته باشند و به صرف اینکه فرزندشان در اتاق تنها مشغول درس خواندن است‌، اکتفا نکرده و به صورت نامحسوس نظارت خود را در استفاده  فرزندشان از گوشی هوشمند اعمال نمایند .

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه نظارت بیشتر والدین بر فرزندان عامل اصلی پیشیگری از جرایم نوجوانان در فضای مجازی

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات