اتحادیه اروپا دنباله‌روی سیاست‌های آمریکا و صهیونیست‌هاست

اتحادیه اروپا دنباله‌روی سیاست‌های آمریکا و صهیونیست‌هاست
بازدید 565 زمان 2017/04/14 کد خبر 5919

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، علاءالدین بروجردی در واکنش به تمدید تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران به …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، علاءالدین بروجردی در واکنش به تمدید تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران به بهانه مسائل حقوق بشری اظهار داشت: اتحادیه اروپا با وجود اینکه از مجموعه ۲۷ کشور مستقل تشکیل شده است، اما دنبال روی سیاست های آمریکا و لابی صهیونیست‌هاست؛ بنابراین تمدید تحریم ها فاقد هرگونه ارزش است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی تبدیل به نماد مبارزه با تروریسم در جهان و منطقه است و همه دنیا با این جایگاه و چهره ایران آشنا شده اند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: ما در مبارزه با تروریسم جان تعداد زیادی از شخصیت های جهادگر را تقدیم کرده ایم و اجازه نخواهیم داد، رفتار شوم تروریسم  توسعه یابد.

بروجردی ادامه داد: تروریسم مورد حمایت آشکار و پنهان آمریکا است و تلاش دارد با این رفتار منطقه را به آشوب بکشاند.

براساس این گزارش، شورای اتحادیه اروپا، تحریم‌های اعمال‌شده علیه ایران را به بهانه‌های ادعایی حقوق بشر به مدت یکسال دیگر تمدید کرد.

در بیانیه شورای اتحادیه اروپا آمده که این تحریم‌ها منع سفر و مسدود شدن دارایی‌های ۸۲ فرد و یک موسسه را شامل می‌شود. تحریم‌های اتحادیه اروپا، همچنین منع صادرات تجهیزاتی را شامل می‌شود که به ادعای این اتحادیه برای «سرکوب داخلی و نظارت بر ابزارهای ارتباطی» به کار گرفته می‌شوند.

شورای اتحادیه اروپا در این بیانیه خاطرنشان کرده که این تحریم‌ها برای اولین بار در سال ۲۰۱۱ اعمال شده‌ و از آن پس هر باره تمدید شده‌اند. تصمیم جدید در ژورنال رسمی اتحادیه اروپا، در تاریخ ۱۲ آوریل ۲۰۱۷ به چاپ خواهد رسید و از ۱۳ آوریل سال جدید تا همین تاریخ در سال آینده میلادی لازم‌الاجرا خواهد بود.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه اتحادیه اروپا دنباله‌روی سیاست‌های آمریکا و صهیونیست‌هاست

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات