خاموشي فلرينگ سبب كاهش انتشار گازهاي گلخانه‌اي می‌شود

خاموشي فلرينگ سبب كاهش انتشار گازهاي گلخانه‌اي می‌شود
بازدید 147 زمان 2017/04/16 کد خبر 5994

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، محمدتقی جعفرزاده بعد از ظهر امروز در نشست با مسوولین زیست محیطی در …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، محمدتقی جعفرزاده بعد از ظهر امروز در نشست با مسوولین زیست محیطی در مجموعه پارس جنوبی اظهار داشت: خاموشی فلرینگ پالایشگاه اول پارس جنوبی در کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای نقش مهمی دارد.

 وی افزود: کشور ایران در راستای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای  خود در مقایسه با سال‌های گذشته به دنیا تعهداتی دارد و در این راستا اقدام پالایشگاه اول پارس جنوبی در کاهش فلرینگ خود بسیار ارزشمند است.

 معاون مدیرکل اچ اس ایی و پدافند غیرعامل وزرات نفت در امور محیط زیست تصریح کرد: یکی از سیاست‌های مهم وزارت نفت و دولت یازدهم توجه به مسائل محیط زیستی است و ما در کنفرانس پاریس متعهد به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای شدیم و پالایشگاه اول پارس جنوبی به همه پیام داد که اگر فکر می‌کنیم پس می‌توانیم.

 جعفر زاده تصریح کرد: این اقدام مهم پالایشگاه اول پارس جنوبی چنانچه با مکانیزم‌های مالی لازم قبل از اجرا برخوردار باشد می‌تواند از حمایت‌های مالی جهانی نیز برخوردار شود.

 وی ادامه داد: وزارت نفت در کاهش گازهای گلخانه‌ای کشور به دنیا تعهد دارد و ما می‌توانیم این اقدام پالایشگاه اول پارس جنوبی را نقطه عطفی در این مسیر بدانیم و در واقع این پالایشگاه پیام واقعی‌بودن کاهش فلر در صنعت نفت را به تمام کشور ارسال کرد.

 معاون مدیرکل اچ اس ایی و پدافند غیرعامل وزرات نفت در امور محیط زیست تصریح کرد: خاموشی فلر پالایشگاه اول پارس جنوبی علاوه بر ارزش‌گذاری زیست محیطی در ارزیابی سود و صرفه اقتصادی نیز بسیار حایز اهمیت است.

 به گفته وی بر اساس وضعیت فعلی، در زمینه کاهش ارسال گاز به مشعل (فلر) در پالایشگاهای کشور تلاش‌های خوبی در حال انجام است که خوشبختانه در پالایشگاه اول پارس جنوبی این مهم به ثمر نشسته است.

 جعفرزاده  اظهار داشت: پالایشگاه اول پارس جنوبی باید مستند‌سازی این اقدام مهم خود را در سطح ملی و بین‌المللی ارایه دهد و تعهدات انجام شده را به سازمان‌های ذی‌ربط اطلاع دهد.

 وی ضمن تاکید بر ارزشمند دانستن کاهش فلرینگ در همه پالایشگاه‌های پارس جنوبی و دیگر پالایشگاه‌های کشور اظهار داشت: باید کاری کرد تا کاهش فلرینگ پالایشگاه اول پارس جنوبی به عنوان بخشی از تعهدات وزارت نفت در کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در نظر گرفته شود.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه خاموشي فلرينگ سبب كاهش انتشار گازهاي گلخانه‌اي می‌شود

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات