نشست سه‌جانبه ایران، روسیه و سوریه برای حل بحران ادامه پیدا کند

نشست سه‌جانبه ایران، روسیه و سوریه برای حل بحران ادامه پیدا کند
بازدید 144 زمان 2017/04/16 کد خبر 6000

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، کمال دهقانی در ارزیابی از دستاوردهای نشست سه جانبه ایران، روسیه و سوریه …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، کمال دهقانی در ارزیابی از دستاوردهای نشست سه جانبه ایران، روسیه و سوریه برای بررسی تحولات سوریه گفت: قطعا این نشست تاثیر مثبتی در تحولات سوریه دارد. چون موضع ایران و روسیه مبتنی بر این منطق درست است که راه حل خروج سوریه از بحران، راهکار سیاسی است و باید افکار عمومی در جریان واقعیات صحنه سوریه قرار گیرد. رساندن این پیام از طریق برگزاری چنین نشست هایی و طرح آن در مجامع بین المللی و فعالیت در حوزه دیپلماتیک در کنار همراه کردن کشورهای معتقد به این دیدگاه همچون چین میسر می‌شود.

وی ادامه داد: با عنایت به این موضوع باید چنین نشست هایی در سطح گسترده‌تری ادامه پیدا کند. چون مواضع ایران، روسیه و دولت قانونی سوریه منطقی و درست است و باید برای آن پافشاری شود تا افکار عمومی نسبت به اقدامات کشورهایی که در عرصه جهانی بی‌قانونی می‌کنند، آگاه شود.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در ادامه اظهار کرد: در شرایطی  ایران و روسیه معتقد به حل بحران سوریه از طریق گفت‌وگوهای صلح جویانه یعنی همان راه‌حل سیاسی و راه دیپلماتیک هستند که کشورهای غربی، مرتجعین عرب و رژیم اشغالگر قدس می‌خواهند بشار اسد توسط تروریست‌های داعش سرنگون شود. آنها با راهکار نظامی در مواردی آمریکا را با خود همراه می کنند که نمونه اخیر آن را می‌توان در حمله موشکی آمریکا به پایگاه هوایی سوریه دید.

دهقانی ادامه داد: آمریکا بدون رعایت موازین بین المللی و طرح موضوع در شورای امنیت به صورت یک جانبه به مواضع سوریه حمله کرد. اقدامی برخلاف قواعد بین المللی که یک اشتباهی از سوی آمریکا محسوب می شود. ادامه این روند باعث هرج و مرج در دنیا خواهد شد که قطعاً راه به جایی نمی‌برد.

وی در جمع بندی گفت: با توجه به این اتفاقات اکنون زمانی است که جمهوری اسلامی باید ابتکار عمل در دست گرفته و با همراه کردن کشورهای همسو همچون روسیه چهره واقعی مخالفان مردم سوریه را نشان دهد.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه نشست سه‌جانبه ایران، روسیه و سوریه برای حل بحران ادامه پیدا کند

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات