رسانه ها در افزایش امنیت روانی شهروندان نقش بسزایی دارند

رسانه ها در افزایش امنیت روانی شهروندان نقش بسزایی دارند
بازدید 156 زمان 2017/04/17 کد خبر 6034

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، سرهنگ امین یادگارنژاد در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: پلیس برای افزایش …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، سرهنگ امین یادگارنژاد در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: پلیس برای افزایش امنیت روانی شهروندان نباید از نقش رسانه‌ها غافل شود.
 
وی با اشاره به آن‌که در عصر حاضر بسیاری از جرایم به سمت فضای مجازی سوق یافته است، اظهار‌کرد:با توجه به عدم آگاهی برخی از افراد از فضای مجازی، مجرمان کمال استفاده از این موضوع را می‌برند و برای کاهش این سوءاستفاده‌ها فرهنگ سازان سایبری، رسانه‌ها و آگاهی مردم بسیار حائز اهمیت است.
 
رئیس پلیس فتا کرمان با اشاره به برنامه‌های سال جاری پلیس فتا، تصریح‌کرد: کشف حداکثری پرونده‌های این حوزه در راستای جلب رضایت عمومی با افزایش سطح علمی، آشنایی روش‌های نوین و اشرافیت به جرایم مجرمین در دستور کار خود قرار داده‌ایم.
 
وی کاهش بازه زمانی کشف پرونده‌ها را از دیگر برنامه‌های پلیس فتا اعلام و بیان‌کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه دانش آموزان و معلمان با همکاری آموزش‌و پرورش، ارتقای فرهنگ سایبری با همکاری سازمان‌های دولتی، نظارت دقیق به ارایه دهندگان اینترنت از دیگر اقدامات سال جاری هستند.
 
این مقام انتظامی از کشف اکثریت پرونده‌های ارجاع شده به پلیس فتا خبر داد و گفت: ۲۵ درصد جرایم سایبری مربوط به برداشت‌های غیرمجاز از بانک‌ها است و کلاهبرداری اینترنتی با ۱۶ درصد در رتبه دوم جرایم قرار دارد همچنین هتک حیثیت ۹٫۲ درصد و سایر جرایم در رتبه‌های دیگر جرایم فضای مجازی قرار دارند.
 
وی افزود:کسب منابع مالی، انگیزه‌های ضداخلاقی، رقابت‌های شغلی و … از جمله انگیزه‌های این جرایم بوده است.
 
سرهنگ یادگار‌نژاد با اشاره به برگزاری ۵۶۶ کارگاه و جلسه برای آگاهی و فرهنگ سازی در حوزه فضای مجازی گفت: ۳۴ مورد مصاحبه رادیویی و تلویزیونی همچنین تولیدات چاپی شامل محتویات آموزشی نیز انجام شده است.
 
رئیس پلیس فتا استان کرمان  گفت: در پی انتشار خبری کذب در گروه‌ها‌ و کانال‌های شبکه‌های اجتماعی مبنی بر حادثه تروریستی در یکی از شهرستان‌های استان و کشته شدن حداقل چهار نفر در این حادثه، کارشناسان پلیس فتا کار شناسایی مجرم یا مجرمان احتمالی را آغاز کردند که در کارشناسی اولیه مشخص شد فردی در تاریخ سوم فروردین ماه سال جاری به عضویت این گروه درآمده و اقدام به انتشار خبر کرده و بلافاصله از گروه خارج شده است.
 
وی تصریح کرد: با انجام اقدامات فنی، آدرس عامل انتشار این خبر کذب که جوانی ۲۴ ساله است، شناسایی و فرد متهم به پلیس فتا احضار شد و به منظور ادامه روند کاری در اختیار مقامات قضایی قرار گرفت.
 
رئیس پلیس فتا استان کرمان به همه فعالان شبکه‌های مجازی هشدار داد: قبل از انتشار هرگونه خبری از صحت آن اطلاع یابند تا از بروز مشکلات بعدی برای آنها جلوگیری شود.
 
وی گفت: در پرونده دیگری نیز یک پزشک قلابی که از طریق سایت همسریابی با یک خانم آشنا شده و پس از جلب اعتماد او، ۶۰ میلیون ریال از وی کلاهبرداری کرده بود، شناسایی شد و انگیزه خود را کسب منافع مالی عنوان کرد.
 
سرهنگ یادگار‌نژاد بیان‌کرد: کلاهبردار دیگری که با انتشار آگهی‌های جعلی کاریابی در یکی از کشورهای همسایه،‌ عده‌ای را در سطح کشور به یکی از کشورهای همسایه برده و آنجا اقدام به حبس آنها در زیرزمین مسکونی و سرقت تمام اموال آنها کرده بود نیز در استان البرز شناسایی و دستگیر شد.
 
رئیس پلیس فتا در پایان در رابطه با تبلیغات انتخاباتی بیان کرد: در صورتی که تبلیغات پیش از موعود مقرر انجام شود با هماهنگی مراجع قضایی به این موضوع رسیدگی خواهد شد و با توهین، افترا و سیاه نمایی در خصوص سایر کاندیدها برخورد خواهد شد. 

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه رسانه ها در افزایش امنیت روانی شهروندان نقش بسزایی دارند

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات