انتخابات زیر چتر امنیت

انتخابات زیر چتر امنیت
بازدید 734 زمان 2017/04/17 کد خبر 6036

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، از ماه‌ها قبل از انتخابات هفتم اسفند ماه، نیروی انتظامی با همکاری دیگر …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، از ماه‌ها قبل از انتخابات هفتم اسفند ماه، نیروی انتظامی با همکاری دیگر دستگاه های امنیتی رصد فضای انتخاباتی کشور به منظور کشف و خنثی سازی تهدیدات احتمالی را در قرارگاه تامین امنیت انتخابات آغاز کرد و اقدامات لازم برای قبل، حین و پس از برگزاری انتخابات در دستور کار قرار گرفت. 
ماموریت نیز رصد و مقابله با اقدامات خلاف قانون در فضای حقیقی و مجازی و همچنین برخورد با تحرکات گروه های خارجی بود که بر اساس سخنان مسوولان ناجا چندین مورد تخلف نیز رویت و ضمن برخورد با آن به وزارت کشور نیز گزارش شده است.

در همین راستا قرارگاه های فرعی نیز ذیل قرارگاه تامین امنیت انتخابات شکل گرفت که قرارگاه امام علی تهران، قرارگاه مقداد مرزبانی و قرارگاه ظفر یگان ویژه از جمله آنهاست.

اشتری: ۲۵۰ هزار نیرو تامین امنیت انتخابات را برعهده دارند
انتخابات زیر چتر امنیت

سردار اشتری
سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتطامی در آخرین گزارش خود از تامین امنیت انتخابات با تاکید بر اینکه ناجا در انتخابات بی طرف است،به خبرنگاران گفت: با تمام ظرفیت و توان در رابطه با تامین امنیت انتخابات فعالیت می‌کنیم چراکه تامین امنیت و آرامش انتخابات بر عهده نیروی انتظامی است و با هماهنگی‌های صورت گرفته با فرماندهی انتظامی استان‌ها، پلیس‌های تخصصی، فرمانده مرزبانی و سپاه پاسداران امیدوار هستیم شاهد مشکل خاصی نباشیم.

فرمانده نیروی انتظامی همچنین از ارائه آموزش های لازم به ماموران فعال در تامین امنیت انتخابات خبر داده و گفته بود: تجهیزات لازم برای این افراد فراهم شده همچنین با استاندارها، فرماندارها و دستگاه قضایی هماهنگی‌های مرتبط صورت گرفته و در مجموع بیش از ۲۵۰ هزار نیرو برای برگزاری انتخابات آماده هستند تا امنیت این رخداد تاریخی کاملا فراهم شود.

به گفته اشتری ۲۵۰ هزار مامور پلیس در روز انتخابات برای تامین امنیت صندوق‌ها در شعب اخذ رای مستقر خواهند شد و استقرارشان تا پایان شمارش آرا و هر زمانی که لازم باشد ادامه خواهد داشت. ضمن اینکه در بیرون از حوزه‌های اخذ رای نیز از مرز تا مراکز شهر نیروهای پلیس در آماده‌باش خواهند بود.

مومنی: همه چیز برای برگزاری یک انتخابات با شکوه فراهم است
انتخابات زیر چتر امنیت

سردار مومنی
سردار اسکندر مومنی، جانشین فرمانده ناجا نیز با بیان اینکه تدابیر لازم برای برگزاری یک انتخابات امن و پرشور فراهم شده، از بکارگیری ۲۶ فروند بالگرد برای پایش هوایی کشور در روز انتخابات خبر داد.

وی در حاشیه بازدید از قرارگاه انتظامی امام علی(ع) تهران بزرگ ویژه تأمین دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری، گفت:خوشبختانه پلیس پایتخت با ۲۰ هزار نیرو آمادگی کامل و صددرصدی در جهت تأمین امنیت انتخابات را دارد و در کل کشور هم علاوه بر ۲۵۰ هزار مامور پلیس که از نقطه صفر مرزی تا کلیه یگان های انتظامی و راهنمایی و رانندگی در مرکز کشور در امادگی کامل هستند ۱۸ فروند بالگرد و ۸فروند هواپیمای فوق سبک نیز بکال گرفته شده اند.

به گفته مومنی میزان تخلفات و حوادث انتخاباتی در این دروه نسبت به دروه های پیشین کمتر بوده است و همه چیز برای برگزاری یک انتخابات با شکوه فراهم است.

فرمانده مرزبانی: فعالیت قرارگاه مقداد برای تامین امنیت مرزها در انتخابات
انتخابات زیر چتر امنیت
سردار رضایی
سردار قاسم رضایی، فرمانده مرزبانی ناجا هم که پیش از این در گفت وگو با ایسنا از آمادگی مرزبانی برای تامین امنیت انتخابات و همکاری با عوامل انتطامی در شهرهای مرزی خبر داده بود از آغاز به کار قرارگاه “مقداد” مرزبانی به منظور اقدامات ویژه کنترلی در مرزها، تا پایان انتخابات خبر داد.

وی گفت که مرزبانی نیز به عنوان یکی از رده های تاثیرگذار در بحث امنیت و پیشگیری از ورود نا امنی به کشور ، چندین ماه قبل از انتخابات با افزایش اقدامات کنترلی، اشراف و جلوگیری از ورود هرگونه نا امنی به کشور را در دستور کار خود قرار داد، در ایام انتخابات، کنترل مرزها با راه اندازی قرارگاه ویژه ای در ستاد مرزبانی و حضور کارشناسان در مناطق مرزی افزایش می یابد و به همین منظور قرارگاه “مقداد” برای رصد لحظه به لحظه مرزها تا پایان انتخابات در مرکز فرماندهی و کنترل مرزبانی از اول اسفند ماه آغاز به کار کرد.

فرمانده یگان ویژه: امادگی کامل یگان ویژه برای انتخابات

سردار حسن کرمی، فرمانده یگان های ویژه ناجا نیز قرارگاه ظفر را به عنوان پشتوانه ناجا در تامین امنیت انتخابات معرفی کرد و گفت: یگان ویژه اکنون نیز با آمادگی کامل به استقبال انتخابات می رود، ما از مدت ها قبل از انتخابات نیز نسبت به ارتقاء آمادگی رزمی، عملیاتی و آمادگی بصیرتی خود اقدام کردیم و در این راستا، از ابتدای سال جاری نیز آموزش به دیگر واحدهای نیروی انتظامی در سراسر کشور را دستور کار قرار گرفت.
انتخابات زیر چتر امنیت


سردار کرمی
به گفته کرمی قرارگاه ظفر نیز به عنوان پشتیبان سایر پلیس های تخصصی و فرماندهی انتظامی استان های سراسر کشور، آمادگی کامل برای مقابله با هرگونه اقدامات نابهنجار دشمن را دارد.

مدیرکل پلیس افتخاری ناجا: استفاده از ظرفیت پلیس های افتخاری

سرهنگ محمدرضا اکرمی، مدیرکل پلیس افتخاری ناجا نیز از حضور پلیس‌ افتخاری در روز رأی‌گیری در شعب اخذ رأی خبر داد و به ایسنا گفت: از ظرفیت پلیس‌های افتخاری در روز جمعه ۷ اسفندماه برای تأمین امنیت انتخابات و انجام اقدامات فرهنگی استفاده خواهد شد و پلیس‌های افتخاری در شعب اخذ رأی مستقر خواهند شد.

او با بیان اینکه از چندی قبل از کل استان‌ها خواستیم که نیروهای خود را ساماندهی کرده و از ظرفیت پلیس افتخاری در روز انتخابات استفاده کنند، گفت: تمامی پلیس‌های افتخاری در استان‌های سراسر کشور تحت آموزش‌های لازم در این خصوص قرار گرفته و در شعب اخذ رأی نیز در کنار پرسنل کادر نیروی انتظامی حضور خواهند داشت و اینطور نیست که در شعب‌های اخذ رأی فقط از پلیس‌های افتخاری استفاده شود.

به گزارش ایسنا، به نطر می رسد، همه چیز برای برگزاری یک انتخابات با مشارکت بالا فراهم است، ناجا برای تامین امنیت انتخابات از آمادگی کامل برخوردار است و اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور هم در آخرین پست اینستاگرامی اش به مردم قول حراست از تک تک آرایشان را داده است، حالا توپ انتخابات در زمین مردم افتاده و این ایرانیان هستند که بار دیگر با مشارکت بالای خود در انتخابات حماسه سیاسی دیگری خلق کنند.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه انتخابات زیر چتر امنیت

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات