دولت آمریکا در آینده تاوان حمایت از تروریسم را خواهد پرداخت/انگلیس در تعهدات برجام بدعهدی داشته است

دولت آمریکا در آینده تاوان حمایت از تروریسم را خواهد پرداخت/انگلیس در تعهدات برجام بدعهدی داشته است
بازدید 539 زمان 2017/04/17 کد خبر 6044

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، اولین نشست خبری در سال ۹۶ بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه با …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، اولین نشست خبری در سال ۹۶ بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه با خبرنگاران در ساختمان این وزارتخانه آغاز شد.

وی در پاسخ به سوالی درباره گفت‌وگوی تلفنی ظریف و همتای مصری‌اش اظهارداشت: در این گفت‌وگو که هفته گذشته انجام شد حوادث تروریستی در مصر از سوی ایران محکوم و مراتب تسلیت ایران اعلام شد. همچنین دو وزیر در مورد مسائل دو جانبه نیز رایزنی کردند.
 
 دولت آمریکا در آینده تاوان حمایت از تروریسم را خواهد پرداخت
 
سخنگوی دستگاه دیپلماسی پاسخ به سوالی مبنی بر دیدار جان مک‌کین با سران منافقین در آلبانی بیان داشت: این تماس‌ها جدید نیست و برخی مقامات آمریکایی نشان داده‌اند طی دهه‌های اخیر نتوانسته‌اند از تاریخ عبرت بیاموزند و با اقدامات خود در مسیر تعمیق تروریسم در منطقه تلاش کرده‌اند. این دیدار نشان داد علیرغم تغییر در دولت امریکا سیاست‌های تروریسم‌پرور آن‌ها ادامه دارد که در آینده دولت امریکا حتما تاوان آن را خواهد پرداخت.
 
انگلیس در تعهدات برجام بدعهدی داشته است

وی در خصوص جلسه کمیسیون مشترک ایران و ۱+۵ در اردیبهشت ماه و مسئله انگلیس و مخالفت آن با خرید کیک زرد از سوی ایران تصریح کرد: انگلیس در این خصوص بد عهدی داشته و امیدواریم نهایتا به تعهدات خود در برجام بازگردد. اختلاف خاصی نیست، اراده سیاسی دولت انگلیس ممانعت از صدور این محموله به ایران بوده که آن‌ها باید متوجه شوند که خلاف برجام عمل می‌کنند.
 
انتخابات تغییری در برنامه‌های وزارت امور خارجه نمی‌دهد 
 
خبرنگاری درباره برنامه وزارت امور خارجه در انتخابات پرسید که قاسمی پاسخ داد: تغييرى در برنامه‌هاى وزارت خارجه به مناسبت انتخابات ايجاد نمی‌شود و این وزارتخانه همچنان برنامه‌هاى خود را ادامه خواهد داد.
 
وی درخصوص پیگیری‌های برجامی نیز گفت: موضوع برجام در بعد خارجى روشن است. برجام عزمى ملى بوده و هر فردى در ايرا ن به رياست جمهورى برسد اجراى آن را ادامه می‌دهد و ایران هیچگاه نقض كننده برجام نخواهد بود.
 
سخنگوی دستگاه دیپلماسی در تشریح نشست مسكو نیز بیان داشت: این نشست ضرورت خاص زمانى داشت و بعد از حوادث تلخ سوريه و حمله غيرقانونى آمريكا نیاز بود که درباره آخرين تحولات سوريه تبادل نظر انجام شود و در اين راستا ايران نقش قابل توجهى داشت. لذا تفاهم شد جمعه نشستى برگزار و درباره مسائل منطقه و آنچه اتفاق افتاده رایزنی شود. در نهایت قرار شد کمیته حقیقت یاب از نزدیک وضعیت مناطق بمباران شده را بررسی کند.
 
قاسمی اضافه کرد: در نشست مسکو بحث تركيه مطرح نبود. مسأله ترکیه بحث آستانه است که ترکیه در این نشست حضور می‌یابد.
 
نشست کارشناسی آستانه فردا در تهران 

به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه فردا نشست کارشناسی سه جانبه ایران ترکیه و روسیه در تهران برگزار می‌شود که یک روزه است و هیئت‌هایی از روسیه و ترکیه در آن شرکت خواهند کرد و امیدواریم این نشست در ادامه نشست‌های قبلی تأثیرات مثبت خود را داشته باشد و بعد از آن در ١٣ اردیبهشت در آستانه نشستی خواهیم داشت.
 
استرداد  زندانیان ایران و ترکمنستان در دستور کار ظریف
 
سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره استرداد زندانیان ایران و ترکمنستان گفت: مصوبات جای خود را دارد و در حیطه اجرا و عمل گاهی مشکلاتی ایجاد می‌کند. این موضوع در وزارت خارجه دنبال میشود و امیدواریم در دیدار آقای ظریف در ترکمنستان گره‌ای از این مشکل باز شود و این روندی که طولانی شده در کوتاه مدت به نتیجه برسد.
 
قاسمی در خصوص پیام کویت به ایران و نتیجه آن گفت: نگاه ما به همسایگان‌ روشن است. با سفر وزیر خارجه کویت به ایران و سفر رئیس جمهوری به کویت و پاسخ نامه کتبی قبلی کویت این روابط ادامه دارد. با یکی دو کشور مشکلات بیشتری را داریم که امیدواریم با واقع‌نگری انها به وضعیت فعلی کمک شود.
 
سخنکوی وزارت خارجه در خصوص حضور ظریف در عسلویه و تبلیغاتی خواندن آن تصریح کرد: هر اقدام سازنده را می‌توان تبلیغاتی خواند ولی این یک اتفاق بزرگ و مثبت بود و یکی از بزرکترین پروژه‌های ما افتتاح شد که امیدوارم آثار خوبی داشته باشد. اقداماتی كه در پارس جنوبی انجام شده ما را در حوزه وسيع‌تر اقتصادی قرار می‌دهد.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه دولت آمریکا در آینده تاوان حمایت از تروریسم را خواهد پرداخت/انگلیس در تعهدات برجام بدعهدی داشته است

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات