کشورهای منطقه با اتحاد در مقابل تروریست‌ها بایستند

کشورهای منطقه با اتحاد در مقابل تروریست‌ها بایستند
بازدید 518 زمان 2017/04/18 کد خبر 6056

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار «ذاکر حسن‌اف» وزیر دفاع جمهوری …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار «ذاکر حسن‌اف» وزیر دفاع جمهوری آذربایجان در سخنانی، اظهارداشت: دریای خزر باید دریای صلح و برای مصارف اقتصادی باشد و ورود کشورهای دیگر به این منطقه مسئله‌ساز خواهد بود.

کشورهای منطقه با اتحاد در مقابل تروریست‌ها بایستند

وی درباره نحوه همکاری با جمهوری آذربایجان، افزود: در حوزه اقتصادی و توریسم، همکاری خوبی میان دو کشور برقرار است و با پیشنهاد جنابعالی درباره تشکیل کمیسیون مشترک جهت افزایش همکاریهای نظامی و دفاعی موافق هستم.

رئیس مجلس خاطرنشان کرد: اکنون مهم‌ترین مسئله منطقه تروریسم است و ضرورت دارد که همه کشورهای منطقه و کشورهای اسلامی با هماهنگی واتحاد در مقابل آنها بایستند، زیرا دشمنان اسلام با گسترش نیروهای ضداسلامی که با نام اسلام و تفکر اسلامی در پی ایجاد هراس از مسلمانان در دنیا هستند، به این گروهک‌های تروریستی کمک می‌نمایند.

لاریجانی خاطرنشان کرد: ما در پارلمان از همکاری‌های همه‌جانبه با آذربایجان حمایت می‌کنیم و امیدواریم نزاع طولانی‌مدتی که بین شما و ارمنستان وجود دارد، خاتمه یافته و تمامیت ارضی کشورها حفظ گردد.

«ذاکر حسن‌اف» وزیر دفاع جمهوری آذربایجان ضمن ابراز خرسندی از سفر به ایران، گفت:در این سفر مذاکرات خوبی صورت گرفت و همانگونه که روابط سیاسی و اقتصادی خوبی میان دو کشور حاکم است، امیدواریم که بتوانیم سطح روابط نظامی خود را در حوزه آموزشی، طب نظامی و سایر حوزه‌ها نیز توسعه دهیم.

وی اظهار داشت: ما پیشنهاد تشکیل یک کمیسیون مشترک به منظور بررسی سطح روابط و همکاری‌های نظامی را داده‌ایم و امیدوارم که این کمیسیون فعالیتش را هرچه سریعتر آغاز نماید.

وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با اشاره به مسئله تروریسم، تأکید کرد: رئیس‌جمهور آذربایجان بارها اعلام کرده است که هرگز نمی‌توان اسلام و تروریسم را در کنار هم قرار داد و امسال در این کشور، سال همبستگی اسلامی نام گرفته است.

«ذاکر حسن‌اف» گفت: متأسفانه با آنکه تعدادی از افراد کشور ما به گروهک‌های تروریستی پیوسته‌اند، اما دولت آذربایجان با جدیت با آنها برخورد می‌کند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که مناقشه بین ارمنستان و آذربایجان خاتمه یافته و قسمت‌های اشغال شده از خاک این کشور، بدان بازگردانده شود.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه کشورهای منطقه با اتحاد در مقابل تروریست‌ها بایستند

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات