همکاری ایرباس با سیتا برای ارتقاء امنیت سایبری

همکاری ایرباس با سیتا برای ارتقاء امنیت سایبری
بازدید 550 زمان 2017/04/18 کد خبر 6078

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، این دو شرکت توافق کردند تا مرکزی را با عنوان سامانه خدمات عملیات …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، این دو شرکت توافق کردند تا مرکزی را با عنوان سامانه خدمات عملیات امنیت هوایی تأسیس کنند. این مرکز قرار است تا نیازهای صنعت هوانوردی در زمینه امنیت سایبری را برطرف نماید. شرکت صنایع ارتباطی سیتا، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌هایی است که در زمینه ارتباطات و ابزارآلات مخابرات هوایی فعالیت می‌کند.

این مرکز جدید، قرار است تا خطوط هوایی، فرودگاه‌ها و سایر کسانی که در صنعت هوانوردی فعالیت می‌کنند را کمک کند تا از خود در برابر تهدیدات سایبری، دفاع کنند. سالانه حملات سایبری قابل‌توجهی، صنعت هوانوردی را در جهان هدف قرار می‌دهند که این حملات، علاوه بر بروز خسارت مالی، سردرگمی و هرج‌ومرج نیز در پی دارند.

در همین راستا، تأسیس چنین مرکزی، به ادعای دو شرکت، می‌تواند تا حد بسیار زیادی، پاسخ گوی نیاز رو به رشد امنیت در این صنعت باشد. بر اساس آماری که شرکت فناوری ارتباطات سیتا منتشر کرده است، در سال ۲۰۱۶، ۹۱ درصد از خطوط هوایی در زمینه امن سازی زیرساخت‌های ارتباطی خود، سرمایه‌گذاری کرده و برای سه سال آینده در این زمینه، برنامه‌ریزی کرده‌اند.

مقامات دو شرکت مدعی هستند که با تجمیع توان، می‌توان راهکاری برای امن سازی کلیه صنعت هوانوردی پیدا کرد و این صنعت را در برابر حملات سایبری، ایمن کرد. به اعتقاد کارشناسان امنیتی، درصورتی‌که این حملات سایبری بتواند امنیت هواپیماها را در معرض خطر قرار دهد، در مواردی می‌تواند منجر به بروز یک فاجعه انسانی شود.

باربارا دالی بارد (Barbara Dalibard)، مدیرعامل سیتا در این رابطه مدعی شد: «به‌عنوان یک صنعت، ما ناچار هستیم راه‌حل‌های سریعی برای مقابله با تهدیدات نسل جدید پیدا کنیم. یافتن این راه‌کارها، نیازمند همکاری مشترک و بهره‌برداری از روش‌های مبدعانه است. با اشتراک‌گذاری اطلاعات، ما خیلی سریع‌تر می‌توانیم راهکارهای خلاقانه پیدا کنیم.»

همکاری بین سیتا و ایرباس، اولین همکاری یک سازنده هواپیما با شرکت ارتباطات سیتا است. به ادعای مقامات امنیتی، این همکاری‌های امنیتی، می‌تواند سبب بروز راهکارهای خلاقانه در عرصه صنعت هوانوردی شود.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه همکاری ایرباس با سیتا برای ارتقاء امنیت سایبری

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات