آماده شدن ۱۶ آمبولانس برای بیوتروریسم و تهدیدات شیمیایی

آماده شدن ۱۶ آمبولانس برای بیوتروریسم و تهدیدات شیمیایی
بازدید 556 زمان 2017/04/18 کد خبر 6088

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، دکتر پیرحسین کولیوند این آمبولانس ها به تجهیزات خاص سی . بی . …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، دکتر پیرحسین کولیوند این آمبولانس ها به تجهیزات خاص سی . بی . آر. ان. ای (تهدیدات شیمیایی، میکروبی، پرتوزاینده، هسته‌ای و زیستی CBRNE) مانند برانکارد فشار منفی و امکاناتی که برای مسائل پرتوی و هسته ای باید وجود داشته باشد، مجهز هستند.

وی خاطرنشان کرد: برای تجهیز این آمبولانس ها از امکانات داخلی استفاده کردیم و تجهیزات آن خیلی خوب بوده و قابل رقابت با آمبولانس های کشورهای پیشرفته است که این مساله افتخاری برای ایران به شمار می رود.

مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت بهداشت، اظهار داشت: تصمیم داریم هر دانشگاه علوم پزشکی کشور را به پنج آمبولانس سی . بی . آر. ان. ای (تهدیدات شیمیایی، میکروبی، پرتوزاینده، هسته‌ای و زیستی CBRNE) مجهز کنیم و این آمبولانس ها را آماده داشته باشیم تا هرگاه اتفاقی افتاد بتوانیم از آنها استفاده کنیم.

وی یادآور شد: این آمادگی ها باید همیشه در هر کشوری وجود داشته باشد و آمبولانس های دانشگاه های علوم پزشکی کشور تا پایان سال مجهز می شوند و این تعداد نیز کافی است.
کولویند افزود: هزینه تجهیز هر آمبولانس تقریبا ۴۰ میلیون تومان برآورد می شود.

بیوتروریسم به انتشار عمدی عوامل بیولوژیک اطلاق می شود؛ این عوامل، باکتری‌ها، ویروس‌ها یا سموم‌ی هستند که ممکن است به شکل طبیعی‌شان یا به فرم دستکاری شده انسان باشند. این روش در جنگ‌ها استفاده می‌شود.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه آماده شدن ۱۶ آمبولانس برای بیوتروریسم و تهدیدات شیمیایی

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات