رزمایش پدافند مبارزه با «ملخ آسیایی» در زاهدان برگزار شد

رزمایش پدافند مبارزه با «ملخ آسیایی» در زاهدان برگزار شد
بازدید 126 زمان 2017/04/20 کد خبر 6131

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، رضانجفی، اظهار داشت: رزمایش پدافند مبارزه با ملخ آسیایی با همکاری ستاد بحران …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، رضانجفی، اظهار داشت: رزمایش پدافند مبارزه با ملخ آسیایی با همکاری ستاد بحران استانداری، سازمان حفظ نباتات وزارت جهاد کشاورزی و معاونین و مدیران سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان در محل این سازمان به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: این رزمایش با هدف آمادگی و آشنایی اعضای ستاد برای مقابله با هجوم ملخ‌های آسیایی اجرایی شد.

وی گفت: با توجه به اینکه شرایط مناسب محیطی برای ورود ملخ‌های آسیایی در منطقه «قورقوری» شهرستان هیرمند وجود دارد از همین رو همکاران ما در این شهرستان این آفت را به طور کامل مورد ارزیابی و پایش قرار دادند.

وی ادامه داد: همکاران جهاد کشاورزی شهرستان هیرمند محل زندگی ملخ آسیایی در این منطقه را به طور مستمر رصد می‌کنند تا اگر سال قبل برخی از ملخ‌ها تخم‌ریزی کرده باشند، در مراحل اولیه اقدام به مقابله شود.

گفتنی است: سال گذشته گروه هایی از آفت ملخ آسیایی در اراضی جنگلی و مرتعی تالاب «هامون» در حاشیه مرز استان سیستان و بلوچستان مشاهده شده بود که با اقدامات به موقع این آفت مهار شد.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه رزمایش پدافند مبارزه با «ملخ آسیایی» در زاهدان برگزار شد

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات