ضرورت تشکیل هشت کارگروه قرارگاه پدافند غیرعامل زیستی در جیرفت

ضرورت تشکیل هشت کارگروه قرارگاه پدافند غیرعامل زیستی در جیرفت
بازدید 127 زمان 2017/04/20 کد خبر 6137

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، نادر ملایی روز چهارشنبه در ستاد پدافند غیرعامل شهرستان جیرفت افزود: محورهای اساسی …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، نادر ملایی روز چهارشنبه در ستاد پدافند غیرعامل شهرستان جیرفت افزود: محورهای اساسی پدافند غیرعامل زیستی در حوزه محیط زیست، آب، آبزیان، نباتات کشاورزی، بیماری های انسانی و حیوانی، منابع غذایی، مالی، اقتصادی و انرژی است.

وی خاطرنشان کرد: باید از ورود هرگونه آلودگی، شیوع بیماری های دامی و گیاهی و ورود ناخواسته و عمدی محصولات به این منطقه جلوگیری شود و اقدامات لازم در راستای کاهش آسیب‌ پذیری جامعه و حفظ سرمایه انسانی انجام شود.

وی با بیان اینکه هدف از اعمال تهدیدات زیستی، مورد حمله قرار دادن نیروی انسانی یک کشور است تصریح کرد: دشمن از این طریق جمعیت را دچار مشکل می‌ کند و از این طریق هزینه ‌های کشور مورد حمله را افزایش می دهد. 

وی ادامه داد: بنابراین وظیفه قرارگاه پدافند غیرعامل زیستی، رصد و پایش این نوع تهدیدات و کنترل تهدیدات از سرمنشا است.

معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری جیرفت اظهار کرد: استان کرمان از نظر موقعیت اقلیمی در شرایطی است که گاهی دام های زیادی از کشورهای همجوار وارد جنوب این استان می شوند و امکان دارد این دامها با بیماری‌ های نوظهوری از جمله آنفولانزای پرندگان، آنفولانزای خوکی و جنون گاوی امنیت این منطقه را به خطر بیندازند.

وی وجود سم، آفات گیاهی و بیماری های کشاورزی را دیگر تهدیدات ضروری زیستی در این منطقه بیان کرد و افزود: با توجه به محوریت قرار گرفتن کشاورزی در این منطقه لازم است تا در این زمینه مراقبت های بیشتری انجام اعمال شود و در کارگروه زیستی مورد بحث قرار گیرد.

وی با بیان اینکه آغاز فصل گرما احتمال آتش سوزی در دشت های خشک منطقه جنوب استان کرمان را افزایش می دهد گفت: لازم است آتش نشانی و سایر ارگان های مربوطه در این مورد از آمادگی بیشتری برخوردار باشند و امکانات لازم را برای مقابله با این تهدید فراهم کنند.

وی در ادامه با توجه به اهمیت نامگذاری سال جاری توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: گفتمان اقتصاد مقاومتی در سال گذشته علیرغم تمام فعالیت های اقتصادی خوبی که در این دولت انجام شده نیاز کشور را فراهم نکرده است.

ملایی افزود: کمبود گفتمان اقتصاد مقاومتی یکی از کمبودهایی بود که سال گذشته کمتر مطرح شد لذا باید از تریبون هایی مانند نماز جمعه، تبلیغات اسلامی و سایر ارگان های دولتی بیشتر به این مهم پرداخته شود.

وی گفت: بارور کردن اقتصاد روستایی نیز یکی دیگر از مشکلات در زمینه اقتصاد مقاومتی است و باید در این زمینه اقدامات فرهنگی و اقتصادی بیشتری انجام شود.

شهرستان جیرفت با ۳۰۸ هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله ۲۳۰ کیلومتری جنوب کرمان واقع است این شهرستان دارای بزرگترین گلخانه طبیعی جهان است و سالانه ۵۰ هزار تن محصولات کشاورزی به سایر نقاط کشور صادر می کند.

عشایر جنوب کرمان حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار رأس دام در اختیار دارند که یک میلیون و ۹۴۱ هزار و ۹۵۴ هکتار از کل مراتع منطقه جیرفت و کهنوج در اختیار این افراد و جزو قلمرو آنان است که همیشه در معرض خطر بیماری های زیستی قرار دارند.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه ضرورت تشکیل هشت کارگروه قرارگاه پدافند غیرعامل زیستی در جیرفت

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات