استفاده از ظرفیت مردمی در توسعه امدادی کشور ضروری است

استفاده از ظرفیت مردمی در توسعه امدادی کشور ضروری است
بازدید 132 زمان 2017/04/22 کد خبر 6171

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی،‌ اسماعیل نجار روز شنبه در هشتمین کنگره بین المللی سلامت در حوادث و …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی،‌ اسماعیل نجار روز شنبه در هشتمین کنگره بین المللی سلامت در حوادث و بلایا با تاکید بر این که باید همه مسئولان و مردم آگاه باشند که حادثه هیچ گاه خبر نمی کند،‌گفت: باید به وقوع حادثه باور داشته باشیم.

وی در این باره با انتقاد از نمایندگان مجلس شورای اسلامی افزود: اگر نمایندگان مجلس نیز به این مهم باور جدی داشتند،‌ قانون سازمان مدیریت بحران بیش از دو سال در کمیسیون های مجلس باقی نمی ماند و فرایند تامین اعتبار این سازمان به این میزان زمان طول نمی کشید.

معاون وزیر کشور با اشاره به حادثه خیز بودن کشور گفت: کشور همواره باید برای وقوع بحران آماده باشد و باید تاب آوری مردم را نیز افزایش دهیم.

وی استفاده از تمام ظرفیت‌های امدادی کشور هنگام وقوع بحران را ضروری دانست و گفت:‌ آنچه اهمیت دارد نمی توان بدون بهره گیری از ظرفیت و مشارکت مردمی در روند توسعه امدادی کشور موفق بود.

نجار با تاکید بر ضرورت آموزش های امدادی در بین افراد جامعه گفت: نخستین فردی که پس از وقوع حادثه در محل حضور دارد از اعضای خانواده هستند که به طور قطع آموزش این افراد بسیار می تواند به کاهش خسارات و آسیب ها کمک کند.

معاون وزیر کشور با اشاره به نقش جامعه پزشکی در مدیریت بحران حوادث طبیعی افزود: مصدومیتهای ناشی از بروز حوادث طبیعی، بخش عظیمی از توان جامعه پزشکی کشور را به خود معطوف می کند یعنی پس از درمان آسیب های جسمی آسیب دیدگان باید اثرات روحی و روانی آنان توسط تیم های پرشکی مورد درمان قرار گیرد.

رییس شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور، اندیشیدن تدبیر لازم برای کاستن آثار روانی حوادث و لزوم تجمع مراکز إمدادی کشور را ضروری دانست و افزود: اساتید دانشگاه باید این شاخص ها را به نکات مدیریتی تبدیل کنند و به مدیران اجرایی دهند.

وی از نوسازی و ایمن سازی یک میلیون و ۸۰۰ هزار مسکن روستایی خبر داد و گفت: البته این تعداد به جز منازل روستایی بوده که به دلیل سیل و زلزله ها آسیب دیده بودند و بازسازی شدند.
به گزارش ایرنا، هشتمین کنگره بین المللی سلامت در حوادث و بلایا از امروز (۲ اردیبهشت) آغاز به کار کرد و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت.

ارزیابی خطر حوادث و بلایا، چالش ها و راهکارها، نقش مدل سازی، آینده پژوهی، دانش و فناوری های نوین در شناخت خطر، آموزش کاهش خطر و الگوهای آموزشی موثر در حوادث و بلایا، مدیریت خطر در برابر مدیریت حادثه و تغییر رویکرد از محورهای این کنگره است.

زنجیره فرماندهی و هماهنگی درحوادث و بلایا، مشارکت اجتماعی و کاهش خطر درحوادث و بلایا، تاب آوری و توسعه پایدار، شناخت خطر حوادث و بلایا و اقتصاد مقاومتی، حوادث ترافیکی، تغییراقلیم، اقدامات بشر دوستانه، سلامت روانی اجتماعی در حوادث و بلایا از دیگر محورهای این کنگره است.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه استفاده از ظرفیت مردمی در توسعه امدادی کشور ضروری است

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات