کاهش ۱۴ درصدی حوادث ناشی از کار خراسان‌جنوبی در سال گذشته

کاهش ۱۴ درصدی حوادث ناشی از کار خراسان‌جنوبی در سال گذشته
بازدید 587 زمان 2017/04/23 کد خبر 6207

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش ایسنا، «محمد سنجری» امروز(یکشنبه ۳ اردیبهشت‌ماه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از رسالت‌های ما …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش ایسنا، «محمد سنجری» امروز(یکشنبه ۳ اردیبهشت‌ماه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از رسالت‌های ما در حوزه روابط کار، تنظیم روابط کارگر و کارفرما و رسیدگی به اختلافات بین کارگر و کارفرما است.


وی با بیان این‌که باید سعی کنیم این اختلافات را از طریق سازش برطرف کنیم، افزود: پارسال، بیش از ۹۵۰۰ مورد مشاوره تلفنی و حضوری به کارگران و کارفرمایان ارائه شده که شاهد کاهش پنج درصدی شکایات کارگری در مراجع حل اختلاف نسبت به سال ۹۴ بودیم و بیش از ۳۳ درصد شکایات آراء سازشی صادر شده است.


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی ادامه داد: در راستای ارتقاء فرهنگ ایمنی جامعه کارگری ۱۴ هزار نفر ساعت آموزش حفاظت و بهداشت کار اجرا کردیم که شاهد کاهش ۱۴ درصدی حوادث ناشی از کار در کارگاه‌های استان بودیم.


وی با بیان این‌که بحث شرکای اجتماعی و نگاه به توسعه سه‌جانبه‌گرایی یکی از رسالت‌های اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی است، تصریح کرد: در راستای ارتقاء تشکل‌های کارگری و کارفرمایی و تقویت این تشکل‌ها، شاهد رشد ۶ درصدی این تشکل‌ها در استان بوده‌ایم که از ۲۲۶ تشکل در سال ۹۴ به ۲۴۰ تشکل در پایان سال گذشته رسیده‌ایم.


مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: بیمه بیکاری یکی از حمایت‌های اجتماعی دولت است که کارگرانی را که به‌علت اتمام پروژه، تعدیل نیرو و موارد دیگر بیکار شده‌اند را تحت حمایت قرار می‌دهد.


سنجری با بیان این‌که پارسال، ۹۸۳ نفر از این کارگران تحت پوشش بیمه بیکاری قرار گرفتند، افزود: در راستای بحث رسیدگی به مشاغل سخت و زیان‌آور، ۱۱۰۰ درخواست در کمیته رسیدگی به مشاغل سخت و زیان‌آور، بررسی و برای طی مراحل بازنشستگی، به تأمین اجتماعی معرفی شد.


وی با بیان این‌که وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، نقش مهم و مؤثری در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد، تصریح کرد: در حوزه تعاون، ۶۸ تعاونی تشکیل دادیم و ۵۰۲ واحد مسکونی توسط شرکت‌های تعاونی مسکن تکمیل و تحویل اعضاء شده است.


سنجری افزود: در بحث توانمندسازی اعضای تعاونی‌ها، پارسال، ۲۴ هزار نفر ساعت آموزش برای اعضای تعاونی‌ها و ۲۵۶۴ مورد بازرسی و نظارت و حسابرسی و بازدید از تعاونی‌ها داشتیم و در راستای ترویج فرهنگ تعاونی، بیش از ۱۰ هزار نسخه مجموعه آموزشی، کتاب، سی‌دی و بروشور بین اعضای تعاونی‌ها توزیع کردیم.


مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی با بیان این‌که پارسال، شاهد رشد صادرات تعاونی‌ها در سطح استان بودیم، افزود: مقدار ۱۰ میلیون و ۸۲۳ هزار دلار ارزش کالاهای صادراتی در سال گذشته بوده که نسبت به عملکرد سال ۹۴، ۲۰ درصد رشد داشته است.


سنجری ادامه داد: پارسال، در راستای رفع موانع تولید و تأمین سرمایه در گردش حدود ۴۰۰ میلیارد تومان به استان اختصاص یافت.


وی خاطرنشان کرد: تا پایان سال گذشته در حوزه اشتغال و کارآفرینی، ۴۸۱ مجوز مشاغل خانگی صادر کردیم، ۲۵۴۳ نفر از طریق مراکز کاریابی سطح استان به بنگاه‌های اقتصادی معرفی شدند و ۸۷۶۴ فرصت شغلی توسط دستگاه‌های اجرایی در سامانه ملی رصد ثبت شد.


وی با بیان این‌که ۵۸ هزار خانوار استان مشمول دریافت سبد حمایت غذایی هستند، تصریح کرد: در سال گذشته، اجرای سه مرحله توزیع سبد غذایی در سطح استان برای افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) داشتیم.


مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در حوزه امور ورزشی ۷۷ مورد مسابقه و برنامه‌های ورزشی برای کارگران برگزار کردیم و ۷ دوره آموزش و بازآموزی تربیت مربی را در سطح استان اجرایی کردیم.


سنجری ادامه داد: ۱۹۹۴شرکت تعاونی در سطح استان داریم که از این تعداد ۹۸۵ تعاونی فعال، ۱۰۰۰ تعاونی غیرفعال و ۷۷۶ تعاونی منحل شده است.


مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: در سطح استان، با تشکیل ستاد بزرگداشت هفته کارگر بیش از ۱۰۰ برنامه فرهنگی و ورزشی خواهیم داشت.


سنجری یادآور شد: غبارروبی مزار شهدا، دیدار تشکل‌های کارگری با مسئولان استانی، بازدید واحدهای کارگری توسط مسئولان استان، برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع اقتصاد مقاومتی و برگزاری جشنواره‌های تجلیل از واحدهای تولیدی در سطح استان از جمله فعالیت‌های اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان  در هفته بزرگداشت کارگر است.


انتهای پیام




منبع : ایسنا


خبر های مشابه کاهش ۱۴ درصدی حوادث ناشی از کار خراسان‌جنوبی در سال گذشته

کاهش ۱۶ درصدی حوادث ناشی از کار در چهارمحال و بختیاری

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملحفیظ الله فاضلی ۱۱ خرداد ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات چهارمحال و بختیاری …

ایمنی جا مانده در جیب برخی کارفرمایان

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش ایسنا، آتش سوزی، مسمومیت ناشی از مواد شیمیایی، تماس با اجسام و سطوح داغ، انفجار، …

سقوط مرگبار دیوار بتنی روی کارگر جوان

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل سید جلال ملکی در گفت‌وگو با وقوع حادثه ریزش آوار در ساعت ۱۳:۴۶ امروز به سامانه ۱۲۵ …

فضای حاکم بر تولید و کار لرستان آرام است/ بالغ بر ۲۸۰۰ نفر مقرری بگیر بیمه بیکاری داریم

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملعلی آشتاب امروز در نشست صمیمی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی لرستان که در محل سالن اجتماعات اداره …

آخرین اخبار و مقالات