کاهش ۵۰ درصدی حوادث ناشی از کار در خراسان شمالی

کاهش ۵۰ درصدی حوادث ناشی از کار در خراسان شمالی
بازدید 699 زمان 2017/04/23 کد خبر 6220

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش ، حسن نوری بعدازظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان شمالی که به …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش ، حسن نوری بعدازظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان شمالی که به مناسبت هفته کار و کارگر برگزار شد، اظهار کرد: کاهش حوادث ناشی از کار، مستلزم بهره‌وری نیروی کار، افزایش ایمنی محیط‌های کاری و نیز ارائه آموزش‌های لازم است.


نوری با اشاره به کاهش ۵۰ درصدی حوادث ناشی از کار خراسان شمالی در سال گذشته نسبت به سال ۹۴، گفت: طی این مدت، ۳۷ هزار نفر ساعت آموزش‌های سلامت و ایمنی به جامعه هدف ارائه شد.


وی عنوان کرد: برای سال جاری نیز باهدف کاهش حوادث ناشی از کار و سالم‌سازی محیط‌های کاری، ارائه ۸۰ هزار نفر ساعت آموزش در دستور کار قرار دارد.


وی با اشاره به آغاز هفته هدایت تحصیلی و شغلی دانش آموزان پایه نهم، تصریح کرد: فرهنگ خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی باید از سنین پایین و در مدرسه آغاز شود و استمرار یابد.


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی تأکید کرد: بسیاری از رشته‌های تحصیلی و دانشگاهی حال حاضر، با نیاز بازار کار مطابقت ندارد.


نوری اظهار کرد: امروز افزایش مدرک‌گرایی، نبود رغبت و برنامه کاری مشخص از سوی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و نیز بحران آموزش، بازار کار را تحت‌الشعاع قرار داده است.


وی بر ضرورت ایجاد گفتمان‌های تقویت اراده و انگیزه در جهت افزایش تولید و اشتغال در سال جاری تأکید کرد.


وی با اشاره به حوزه تولید پوشاک خراسان شمالی به‌عنوان یکی از مشاغلی که می‌توان به‌صورت خرد و زودبازده راه‌اندازی کرد، گفت: در سال گذشته بیش از یک‌میلیون دست لباس در ۵۳ کارگاه استان تولید شد.


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی بابیان اینکه زمینه افزایش دو برابری این تولید در استان فراهم است، تصریح کرد: هدف‌گذاری برای امسال، ایجاد ۱۰ هزار شغل جدید است که باید سمت‌وسوی برنامه‌های اشتغال دستگاه‌ها نیز با این هدف باشد.

منبع : مهر


خبر های مشابه کاهش ۵۰ درصدی حوادث ناشی از کار در خراسان شمالی

کاهش ۲۷ درصدی مرگ افراد در حوادث کار سیستان و بلوچستان

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان، رضا عبدی اظهار …

۳۰ کارگاه ناایمن ساختمانی در مازندران پلمب شد

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش ، کامران اصغری اظهار داشت: هر ساله شاهد کاهش حوادث ناشی از کار در استان …

حوادث کار در مازندران ۸۱ قربانی گرفت

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش ، علی عباسی صبح دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: در سال ۹۶ تعداد …

حوادث ناشی از کارعلیرغم رشد جمعیت کارگری ثابت ماند/فوت ۸۴۲ کارگر

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملعلی مظفری در گفتگو با با اشاره به آمار حوادث ناشی از کار در سال گذشته گفت: …

آخرین اخبار و مقالات