کارشناسان آمریکایی: آمریکا در برابر حملات سایبری کره شمالی آسیب‌پذیر است

کارشناسان آمریکایی: آمریکا در برابر حملات سایبری کره شمالی آسیب‌پذیر است
بازدید 141 زمان 2017/04/23 کد خبر 6228

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، به نقل از وب‌سایت ای‌بی‌سی نیوز، در حالی که کره شمالی تهدید می‌کند …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، به نقل از وب‌سایت ای‌بی‌سی نیوز، در حالی که کره شمالی تهدید می‌کند به آمریکا حمله موشکی خواهد کرد، کارشناسان هشدار داده اند حملات پیونگ‌یانگ می‌تواند به صورت سایبری نیز انجام شود.

حال که کره شمالی به دلیل انزوا از بازارهای بین‌المللی توانسته است ارتش خود را با جنگ‌افزارهای مدرن تجهیز کند، این کشور موفق شده است گروه‌های هکری پیچیده‌ای را به کار بگیرد که قادرند دست به حملات سایبری علیه آمریکا بزنند.

“جان کارلین” – دستیار سابق دادستان کل آمریکا در بخش امنیت ملی – به ای‌بی‌سی نیوز گفت دولت آمریکا برای محافظت از زیرساخت‌های پایه این کشور در برابر حملات سایبری، اقدامات کافی را انجام نداده است.

وی گفت: “ما همچنان (در برابر حملات سایبری) آسیب‌پذیریم. تهدیدهای کنونی در مسائل سایبری بسیار بیشتر از آنچه است که می‌توانیم برای دفاع از خود انجام بدهیم.”

در ماه ژانویه، دونالد ترامپ – رئیس جمهور آمریکا – تعهد کرد تیمی را برای ارائه طرحی به منظور بررسی آسیب‌پذیری امنیت سایبری آمریکا در ۹۰ روز نخست دولتش برخواهد گزید. با این‌حال، کارلین گفته است مهلت انتخاب این کارگروه به پایان رسیده است و از برنامه و تیم خاصی خبری نیست.

یکی از مقامات شرکت امنیت سایبری “فیدلیس” که برای آژانس‌های وابسته به دولت آمریکا خدمات مشاوره‌ای انجام می‌دهد، در این‌باره گفت بسیاری از نهادهای آمریکایی، به خصوص بانک‌ها، در برابر حملات سایبری به منظور دریافت اطلاعات، آمادگی لازم را ندارند.

وی گفت با این‌که هکرها نمی‌توانند به سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) نفوذ کنند، اما می‌توانند از اهداف کمترمحافظت‌شده بهره بگیرند.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه کارشناسان آمریکایی: آمریکا در برابر حملات سایبری کره شمالی آسیب‌پذیر است

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات