آشنایی با بدافزارها

بازدید 1159 زمان 2016/09/17 کد خبر 63

بدافزار (به انگلیسی: malware)، برنامه‌هایی رایانه‌ای هستند. به علت آنکه معمولاً کاربر را آزار می‌دهند یا خسارتی بوجود می‌آورند، به این نام مشهورند. برخی از …


بدافزار (به انگلیسی: malware)، برنامه‌هایی رایانه‌ای هستند. به علت آنکه معمولاً کاربر را آزار می‌دهند یا خسارتی بوجود می‌آورند، به این نام مشهورند. برخی از آنان فقط کاربر را می‌آزارند. مثلاً وی را مجبور به انجام کاری تکراری می‌کنند. اما برخی دیگر سیستم رایانه‌ای و داده‌های آن را هدف قرار می‌دهند که ممکن است خساراتی به بار آورند. در عین حال ممکن است هدف آن سخت‌افزار سیستم کاربر باشد.

یک نرم افزار بر اساس نیت خالق آن به عنوان یک بدافزار شناخته می‌شود. در قانون گاه بدافزار را به عنوان یک آلودگی رایانه‌ای می‌نامند. نتایج مقدماتی که توسط سیمنتک در سال ۲۰۰۸ منتشر شد، اظهار دارد که میزان کدهای آزار دهنده و دیگر برنامه‌های ناخواسته از تعداد نرم افزارهای قانونی، ممکن است افزون باشد. همچنین گفته شده‌است: «که تعداد بدافزارهای تولید شده در سال ۲۰۰۷ به اندازه مجموع ۲۰ سال قبل بوده‌است.» مهمترین پل ارتباطی بدافزارها از تولیدکنندگان آنها به کاربران از طریق اینترنت است.



خبر های مشابه آشنایی با بدافزارها

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات