اسرائیل به دنبال جلب حمایت آمریکا برای جلوگیری از حضور دائمی ایران در سوریه است

اسرائیل به دنبال جلب حمایت آمریکا برای جلوگیری از حضور دائمی ایران در سوریه است
بازدید 584 زمان 2017/04/27 کد خبر 6351

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، به نقل از رویترز، “اسرائیل کاتز” وزیر اطلاعات اسرائیل روز چهارشنبه در مصاحبه‌ای …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، به نقل از رویترز، “اسرائیل کاتز” وزیر اطلاعات اسرائیل روز چهارشنبه در مصاحبه‌ای تاکید کرد: تل آویو به دنبال تفاهم با دولت ترامپ در خصوص این مساله است که ایران نباید اجازه داشته باشد تا یک حضور دائمی نظامی در سوریه پیدا کند.

وی در ادامه گفت: قصد دارم در دیدار با مقام های کاخ سفید و نمایندگان مهم آمریکایی برای اعمال تحریم های بیشتر واشنگتن علیه ایران و حزب الله لبنان فشار وارد کنم.

وزیر اطلاعات اسرائیل افزود: می خواهم به یک تفاهم و توافق دست یابم، توافقنامه ای بین آمریکا و اسرائیل… که ایران اجازه نداشته باشد نیروهای نظامی دائمی در سوریه داشته باشد، در هوا، زمین و دریا. این باید بخشی از هرگونه توافق بین المللی برای پایان دادن به جنگ شش ساله سوریه باشد.

وی اظهار داشت: البته اسرائیل خواستار آن نیست که واشنگتن نسبت به اعزام نیروهای بیشتر به سوریه تعهد بدهد، بلکه می خواهد به این هدف خود از طریق مذاکره با روسیه، تهدید ایران و اعمال تحریم ها و سایر ابزارها دست یابد.

کاخ سفید هنوز نسبت به اظهارات وزیر اطلاعات اسرائیل واکنش نشان نداده است. کاتز قصد دارد در سفر به آمریکا با جیسون گرین بلات فرستاده دونالد ترامپ در امور خاورمیانه دیدار و گفتگو کند.

اسرائیل مدعی است که ایران فرماندهی حداقل ۲۵ هزار نیرو در سوریه را بر عهده دارد که شامل نیروهای سپاه پاسداران، شبه نظامیان شیعه عراقی و افغانی و پاکستانی است.

اظهارات این مقام اسرائیلی یک هفته پس از آن بیان شده است که رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا در سخنانی ایران را به ادامه اقدامات تحریک آمیز برای بی ثبات کردن کشورهای خاورمیانه متهم کرده است.

تیلرسون گفت: دولت ترامپ نه تنها پایبندی ایران به توافق هسته ای را مورد بازنگری قرار می دهد بلکه قصد دارد رفتار ایران در منطقه را نیز بررسی کند.

وزیر اطلاعات اسرائیل در واکنش به حمله موشکی آمریکا به پایگاه هوایی سوریه، تاکید کرد: این یک اقدام مهم از نظر راهبردی بوده است.

مقام های اسرائیلی از روسیه خواسته‌اند تا از نفوذ خود استفاده کرده و مانع از گسترش فعالیت های ایران در خاک سوریه شود.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه اسرائیل به دنبال جلب حمایت آمریکا برای جلوگیری از حضور دائمی ایران در سوریه است

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات